klasa VI mix - Barbara Różyńska

Uwaga klasa VI MIX

Lekcja online - czwartek 26.03.2020 o godzinie 12.15 :)



wszystkie informacje aktualnie dostępne na platformie Office 365


the 24th of March
Lesson 69

Subject Watching films  -reading and listening

HW xtra steps 70


the 23rd of March
Lesson 68

Subject: Verb HAVE TO

omówienie poprzedniej lekcji

- omówienie struktury użycia czasownika HAVE TO do wyrażenia konieczności - nakazu

HAVE TO  - She has to .....
DON'T HAVE TO  - She doesn't have to  - nie ma takiej potrzeby
Do you have to go to school on Sundays?

No, I don't have to.

No, I don't. Yes, I do.

HW 6/68
9/69 messenger priv message 

the 19th of March
Lesson 67
Subject : At the cinema - further exercises

- powtórzenie i podsumowanie wiadomości z przysłówka

adverb - przysłówek
adjective - przymiotnik

przymiotnik określa rzeczownik i mówi jaki on jest
This is a beautiful flower.

przysłówek określa czasownik - w jaki sposób czynność jest wykonywana

You play football very well.  
I did my exercise perfectly.

Sprawdźcie czy macie poprawnie wykonane ćwiczenia :)

- at the cinema - omówienie zagadnień

- czasownik SHOULD

SHOULD - czasownik modalny (cechy) :
  •                       łączy się z bezokolicznikem

I should GO. I shouldn't RUN fast.
  •                nie ma końcówek osobowych

She SHOULD jump high. My brother SHOULDN'T sing.
  •              sam przez siebie przeczy i pyta

       They should be quiet.
      
       Should  they be quiet?

       They shouldn't  dance.
      

shouldn't  = should not  

HW 6/67 - na messenger private messsage
1,2/67 do zeszytu 
3/67 na messenger private messsage


the 17th of March
Lesson 66

Subject Adverbs of manner; At the cinema

Dokładam stronę z informacjami - wiem - nie pozostaje nic innego, jak tylko przepisać :)


https://www.ef.pl/przewodnik-po-angielskim/gramatyka-angielska/przyslowki-sposobu/



Większość przysłówków tworzy się od przymiotników, poprzez dodanie końcówki – „ly”.
Jeśli przymiotnik kończy się na –„le”, usuwamy –„e” i dodajemy samo –„y”.
Jeśli przymiotnik kończy się na –„y”, usuwamy -„y” i dodajemy –„ily”.

Jeśli przymiotnik kończy się na –„ic”, dodajemy –ally” np.:

·         polite – politely (grzeczny – grzecznie),
·         comfortable – comfortably (wygodny – wygodnie)
·         easy – easily (swobodny – swobodnie)
·         dramatic – dramatically (dramatyczny – dramatycznie)
·          
Niektóre przysłówki pochodzą od rzeczowników, np.:
·         day – daily (dzień – dziennie)
·         month – monthly (miesiąc – miesięcznie)
·          
Wyjątki:
Niektóre przysłówki wyglądają identycznie z przymiotnikami:
·         hard – hard (trudny – trudno)
·         late – late (późny – późno)
·         fast –fast (szybki – szybko)
·         cold – cold (zimny- zimno)
·         small – small (mały – mało)
·         high – high (wysoki – wysoko)

·         good – well (dobry – dobrze)

HW - zdania własne z przysłówkami 6-8 w priv message on messenger
przepisać 2,5/67 

16th of March
Lesson 65

Subject : Adverbs

W poniższym linku znajdziecie przydatne informacje :)

http://www.angielski.nauczaj.com/czesci-mowy/przyslowki.php

HW ćwiczenie 4/66 do zeszytu
5,6.77 w wiadomości priv na messenger

12th of March 
Lesson 64

Subject MUST 


MUST

1.       To słowo wyraża NAKAZ! Używamy go wtedy, gdy wykonanie pewnej czynności jest konieczne albo dla naszego zdrowia, a nawet dla naszego życia.

-I MUST breathe (oddychać).

-You MUST stop at the red traffic light. (na czerwonym świetle)

2.       To słowo wyraża NAKAZ wynikający z naszych obowiązków.

-We MUST do our homework.

-We MUST wear school uniforms on Mondays.

-I MUST feed (karmić)my dog every day.

3.       To słowo wyraża wewnętrzną konieczność wykonania pewnej czynności

-I MUST go to the toilet.

-You give her flowers – you MUST love her J



MUSTN’T

To słowo wyraża ZAKAZ! Używamy go wtedy, gdy chcemy powiedzieć, że NIE WOLNO czegoś robić.

                -You MUSTN’T use mobiles at school.

                -Children MUSTN’T drink alcohol.

                -We MUSTN’T run at the swimming pool.


HOMEWORK
Zrób w zeszycie ćwiczenie 2 str.66
Wykorzystując czasowniki z ćwiczenia 3 str.66 napisz w zeszycie 9 -10 zdań opisujących zasady panujące w naszej szkole (zwróć uwagę na przykład poniżej ramki)