List do rodziców klas 1
Rozdział 1 Szkoła (Unit 1 School)
W rozdziale 1 zaglądamy do szkoły w lesie Treetops. Patrzymy, jak pani Bell prowadzi lekcje i co
w tym czasie robią nasi przyjaciele. Przy okazji dzieci poznają nazwy przyborów szkolnych, piosenkę
oraz rymowankę. Słuchając historyjki, dowiedzą się, co bohaterowie kursu znaleźli w lesie i co zrobili
ze znalezionymi przedmiotami. W kolejnych lekcjach poznają polecenie Put … on / in… (Połóż … na /
Włóż … do) i wykonają ruchome koło z obrazkami, służące do zabawy utrwalającej nazwy przyborów
szkolnych.
Lista nowych słów i zwrotów:
a pencil ołówek
a ruler linijka
a rubber gumka
a book książka
a bag torba, plecak
a desk biurko, ławka
a pen długopis, pióro
a chair krzesło
Pick up (a pencil). Podnieś (ołówek).
in w
on na
What’s this ? Co to jest?
It’s a … To jest …
Put … on… Połóż … na…
Put … in… Włóż… do…
Lista słów i zwrotów, które dzieci rozumieją lub na które reagują:
Show me… Pokaż mi…
Here is a (pen). Oto (długopis).
Let’s go! Chodźmy!
Stop! Zatrzymaj/cie się!
Sorry! Przepraszam!
Stand up! Wstań/cie!
Close your eyes! Zamknij/cie oczy!
Open your eyes! Otwórz/cie oczy!
What’s missing? Czego brakuje?
Stamp your feet! Tup/cie!
Turn around! Obróć/cie się!
Clap your hands! Klaszcz/cie!
Co można zrobić w domu?
Obejrzeć klasę w szkole w lesie Treetops na stronie 8 w podręczniku. Poprosić dziecko, aby
wskazało palcem na obrazku nazywane przez nas rzeczy (ruler, pencil, rubber, book, desk,
pen, bag, chair). Następnie poprosić dziecko, aby nazywało te same rzeczy, a my będziemy je
pokazywać. W trakcie pokazywania udajmy, że nam się wszystko myli i potrzebujemy
pomocy.
Wykorzystać wcześniej przygotowaną kartkę z kolorowego papieru z dziurką od klucza.
Przesuwać kartkę po obrazku i zachęcać dziecko, aby mówiło, co widzi przez dziurkę od
klucza.
Poprosić dziecko, aby narysowało swoją klasę i opowiedziało, co się tam znajduje, kto gdzie
siedzi. Zachęćmy dziecko, aby opowiadając o swojej klasie, używało nowych angielskich słów.
Schować drobne przybory szkolne do kolorowych skarpetek lub miękkiego woreczka
z materiału i zachęcić dziecko, aby bez patrzenia, a jedynie przez dotyk, odgadywało, co jest
w środku.
Pobawić się w ciepło-zimno. Schować jakiś przedmiot, np. książkę i poprosić dziecko, aby ją
znalazło. Zamiast mówić ciepło-zimno, wołajmy book, book, book ciszej, jeśli dziecko jest
daleko od książki, lub głośniej i szybciej, jeśli jest bardzo blisko. Poprośmy, aby dziecko
schowało jakiś przedmiot i dawało nam wskazówki, gdzie go znaleźć.
Pobawić się w „Co mam w tornistrze?”. Położyć na biurku 5 rzeczy, dać dziecku minutę na
nazwanie ich i zapamiętanie. Następnie poprosić dziecko o zamknięcie oczu i w tym czasie
schować wszystko do plecaka. Gdy dziecko otworzy oczy, musi powiedzieć, co leżało na
biurku, a my możemy każdą wymienioną rzecz wykładać z powrotem na sto.
Wspólnie z dzieckiem zapakować szkolny tornister, nazywając wszystkie przybory po
angielsku. Następnie, gdy dziecko nie patrzy, wyjąć jedną rzecz z tornistra i zapytać What’s
missing? (Czego brakuje?).
Wspólnie wysłuchać piosenki o przyborach z płyty CD lub ze strony internetowej. Spróbować
zaśpiewać ją razem z płytą, wykonując odpowiednie gesty i pokazując przybory. Można
zachęcić dziecko, aby nauczyło nas ją śpiewać.Obejrzeć w książce na stronie ilustracje 9 z historyjki o znalezionym plecaku. Poprosić
dziecko, aby nam opowiedziało, co się wydarzyło, i nazwało rzeczy, które znaleźli Bud i Holly.
Wspólnie wysłuchać historyjki o plecaku nagranej na płycie CD. Możemy zatrzymywać płytę
od czasu do czasu i prosić dziecko o powtórzenie usłyszanego wyrazu lub zdania. Gdy dziecko
zna już historyjkę bardzo dobrze, możemy nawet zatrzymywać płytę i zachęcić dziecko, by
wypowiadało kolejną kwestię.
Korzystając z papierowych pacynek i szkolnych przyborów, możemy wspólnie z dzieckiem
odegrać historyjkę, włączając w tle nagranie z płyty lub samemu naśladując głosy bohaterów.
Pobawić się w kalambury na podstawie historyjki. Poprosić dziecko, aby odegrało jedną
scenkę (jeden obrazek) z historyjki, a my będziemy zgadywać, który to obrazek. Potem
możemy zamienić się z dzieckiem rolami.
Pobawić się w grę pamięciową. Najpierw wspólnie przez 3 minuty dokładnie oglądać obrazki,
a następnie zamknąć książkę i zapytać dziecko, kogo widziało np. na 3 obrazku lub co się tam
działo. Gdy dziecko odpowie, otwieramy książkę i sprawdzamy, czy odpowiedź się zgadza.
Następnie zamieniamy się rolami.
Możemy poprosić dziecko, aby narysowało jeden dodatkowy rysunek do historyjki, np. coś,
co się wydarzyło wcześniej lub później.
Wspólnie z dzieckiem zastanowić się, w co jeszcze mogliby się pobawić Holly i Bud,
wykorzystując znaleziony plecak z przyborami szkolnymi.
Obejrzeć zrobione przez dziecko koło z rysunkami i poprosić, by opisało obrazki.
Posłuchać rymowanki nagranej na płycie CD (ścieżka 20), oglądając przy tym obrazki na
stronie 11 w książce. Zatrzymywać wierszyk po linijce i prosić dziecko o powtórzenie
i wykonywanie odpowiednich czynności.
Wydawać polecenia, co dziecko ma położyć na biurku, krześle, w tornistrze lub w piórniku.
Prosić dziecko, żeby wydawało nam podobne polecenia.
Narysować kilka przyborów na ławce, krześle lub w tornistrze, a następnie podyktować cały
rysunek dziecku, które bez patrzenia stara się odtworzyć ten sam obrazek. Gdy dziecko
skończy rysować, porównujemy obrazki i możemy zamienić się rolami.
Otworzyć zeszyt ćwiczeń na stronie 9 i wybrać jedną ławkę, nie mówiąc którą. Następnie
wymienić na głos wszystkie przedmioty, które się tam znajdują i poprosić dziecko, żeby
powiedziało, która to ławka. Zapytać dziecko, czego każdy z tych uczniów zapomniał.
Otworzyć słowniczek obrazkowy (Picture Dictionary) na stronie internetowej
www.oup.com/elt/youngtreetops i posłuchać wszystkich słów z rozdziału 1. Następnie
zagrać w gry utrwalające słownictwo z pierwszego rozdziału.
2018/2019
LIST DO RODZICÓW KLAS 3
Zapraszamy do korzystania z gier językowych, zabaw, ćwiczeń i innych
materiałów, przygotowanych specjalnie dla dzieci uczących się z kursu
Treetops. Wszystkie te zasoby zebraliśmy na stronie Treetops Funzone.
LIST DO RODZICÓW KLAS 2
Rozdział 2 Clothes (ss. 20-33)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
Rozpoczynamy rozdział 2. podręcznika pt. Clothes (Ubrania). Dzieci poznają w nim nazwy ubrań, kolorów oraz
nazwy zawodów. Nauczą się też opisywać, co ktoś ma na sobie oraz zadawać pytania
o to, kim ktoś jest, i udzielać odpowiedzi.
W tym rozdziale można:
·
poprosić dziecko o nazwanie ubrań,
które ma w szafie, i ich kolorów;
·
zachęcić dziecko do opisania tego, co
ma na sobie, przy pomocy zwrotu: I’m
wearing...;
·
namówić dziecko do opisania ubioru osób
przez nas narysowanych lub przedstawionych na zdjęciach w czasopismach przy
pomocy zwrotu He / She’s wearing... (On
/ Ona ma na sobie...);
·
wykorzystać elementy wycięte ze s. 79 w
Zeszycie ćwiczeń: układać różne ubrania na postaci i prosić dziecko, by je
opisywało: He / She’s wearing... (On
/ Ona ma na sobie...);
·
poćwiczyć czytanie i pisanie i poznanych
nazw ubrań (Zeszyt ćwiczeń s. 16);
·
poprosić dziecko o pokazanie i
następnie wydawanie rodzicowi poleceń: Turn
around! (Obróć się!), Pick up a
pencil! (Podnieś ołówek!), Put down a
pencil! (Odłóż ołówek!);
·
sprawdzić, czy
dziecko dobrze pokolorowało rysunek w ćw. 1 s. 23 oraz bez błędu opisało
rysunek w ćw. 2 s. 24;
·
zapytać, jakie
zawody wykonują i w co są ubrani ludzie przedstawieni na zdjęciach w
podręczniku na s. 32 i 33.
Miłej zabawy z
angielskim!
Nauczyciel

LIST DO RODZICÓW KLAS 1
Rozdział 2 Liczby i kolory (Unit 2Numbers and colours)
W rozdziale
drugim dzieci uczą się liczyć od 1 do 5 oraz poznają
nazwy
jesienn ych kolorów. Śpiewają piosenkę o żabich skokach (The five frog hop, s.
14) , o jesiennym dniu (It’s a windy day, s. 16) i o balonach (The balloon
song, s. 18). Z żabami i skokamijest też związana przygoda Buda w historyjce Stepping
stones(Kamienie ułatwiające przejście przez rzekę). Jako pracę plastyczną
dzieci wykonują kolorowy latawiec -zakładkę. Podczas lekcji dotyczącej
kształceniazintegrowanego poznają nazwy podstawowych figur geometrycznych (Shapes,
s. 20 ), a podczas lekcji o kulturze (Culture, s. 21 ) dowiedzą się o święcie balonów,
które odbywa się co roku w Wielkiej Brytanii.
Co można
zrobić w domu?
Podnieść
rękę, pokazać np. 4 palce i prosić dziecko, żeby powiedziałopo angielsku,ile palców
widzi(How many?Ile?). Można też schować rękę za plecami i zachęcić dziecko, aby
odgadło, ile palców pokazujemy.Pobawić się w „Ile fasolek w kubeczku?”. Do
plastikowegokubeczka włożyć kilka fasolek (od 1 do 5) tak, żeby dziecko ich nie
widziało. Przykryć kubeczek ręką i nim potrząsnąć, zachęcającdziecko, żeby odgadłoliczbę
fasolek. Pobawić się w „Ile kroków do...”. Stajemy na środku pokoju i wymyślamy
jakiś cel, np. okno, szafka itp. Pytamy dziecko, ile kroków potrzeba, żeby tam
dojść. Sami też zgadujemy. Następnie razem podchodzimy do tego przedmiotu,wspólnie
licząc kroki i sprawdzając, czyje
przewidywania
były trafniejsze. Możemy urozmaicić zabawę, licząc małekroki (kroczki jeża)i
duże kroki (kroki słonia). Zagrać w zabawę „Lądowanie samolotów”. Przygotować
kilka papierowych samolotów i określić miejsce lądowania samolotów, może to być
hula hop alborozłożony na ziemi ręcznik. Prosimy dziecko, aby podało liczbęsamolotów,
które, jego zdaniem, wylądują na oznaczonym terenie.Następnie dziecko puszcza
samoloty z linii startu i wspólniesprawdza my , czy przewidywania były trafne. Otworzyć
podręcznikna stronie 1
4 i jeszcze
raz policzyćkamienie. Następnie narysować na kartkach dużeliczby 1-5, rozłożyć
je na podłodze i pobawić się w przechodzenieprzez rzekę po kamieniach z
jednoczesnym liczeniem. Wspólnie pobawić się kredkami lub mazakami w kolorach,
które dzieckopoznało na zajęciach. Położyć dwa lub trzy zestawy kredek przeddzieckiem
i wymieniać różne kolory, prosząc, aby dzieckowskazało lub podniosło
odpowiednią kredkę. Można też poprosić dziecko, aby ułożyło kredki w takiej
kolejności, jaką podamy. Gdy dziecko zamknieoczy, możemy schować jedną lub
więcej kredek i zapytać: What’s missing(Czego brakuje)?Poprosić dziecko, aby wskazywało
lub wyszukiwałow mieszkaniu przedmioty w kolorze, który podamy, np . Find
something red (Znajdź coś czerwonego). Możemy zagrać w kolorowe wyścigi.
Wybieramy kolor i ustawiamy minutnik na jedną minutę. W tym czasie na wyścigi
szukamy w domu przedmiotów
tego koloru.
Wszystkie przynosimy na jedno miejsce. Gdy czas dobiegniekońca, liczymy, ktoznalazłnajwięcej
przedmiotów.
Wykorzystać
jakąkolwiek kolorowankę i dyktować dziecku, jak ją pokolorować. Potem zamieńmy
się rolami. Wybrać się na jesienny spacer i zebrać bukiet z jesiennych liści.
Policzyć je i określić ich kolory po angielsku. Wspólnie wysłuchać piosenek z
rozdziału 2
z płyty CD
lub ze stron y internetowej. Spróbować zaśpiewać je z pokazywaniem gestów razem
z nagraniem karaoke.Można zachęcić dziecko, aby nauczyło nas je śpiewać. Obejrzeć
ilustracje w książce na stronie 15 do historyjki Stepping stonesi poprosić
dziecko, aby nam opowiedziało, co się wydarzyło.Wspólnie wysłuchać historyjki z
płyty
CD. Możemy
zatrzymywać płytę od czasu do czasu i prosić dziecko opowtórzenie usłyszanego
wyrazu lub zdania. Gdy dziecko zna już historyjkę bardzo dobrze, możemy nawet
zatrzymywać płytę i zachęcić dziecko, by wypowiadało kolejną kwestię.Pobawić
się w kalambury na podstawie historyjki. Poprosić dziecko, aby odegrało jedną scenkę
(jeden
obrazek) z
historyjki, a my będziemy zgadywać, który to obrazek. Potem możemy zamienić się
z dzieckiem rolami. Możemy poprosić dziecko, aby narysowało jeden dodatkowy
rysunek do historyjki, np. co wydarzyło się wcześniej lub później. Poprosić
dziecko, aby pokazało namwykonaną przez siebie zakładkę i nazwało po angielsku kolory,
jakich użyło.Otworzyć słowniczek obrazkowy (Picture Dictionary) na stronieinternetowej
www.oup.com/elt/youngtreetopsi posłuc hać wszystkich słów z rozdziału 2.
Następnie zagrać w gryutrwalającesłownictwo z drugiego rozdziału.Obejrzeć na
stronie 21 w podręcznikulekcję o kulturze i zapytać dziecko, co to za festiwal
. Możemy wspólnie wyszukać internecie więcej zdjęć ze święta balonów , wpisując
w wyszukiwarkę grafiki Google Bristol Balloon Festival. Oglądając zdjęcia, liczmy
wspólnie balony i określajmy ich kolory.Zapytać o wykonany w klasie plakatna
temat polskiego świętai obejrzeć go przy najbliższej okazji
LIST DO RODZICÓW KLAS 3
YOUNG TREETOPS 3
Zapraszamy do korzystania z gier językowych, zabaw, ćwiczeń i innych
materiałów, przygotowanych specjalnie dla dzieci uczących się z kursu
Treetops. Wszystkie te zasoby zebraliśmy na stronie Treetops Funzone.
LIST DO RODZICÓW KLAS 2
Rozdział 1 School (ss. 6-19)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
Przed nami następny rozdział podręcznika Super Sparks 2 pt. School (Szkoła).
Dzieci powtórzą w nim i poznają nowe nazwy przyborów szkolnych, sprzętów w
klasie i kolorów. Poznają też polecenia: Wstań! Usiądź! Ręka
w górę! Ręka w dół!
W tym rozdziale można:
·
poprosić dziecko o wyjęcie z plecaka i
piórnika przyborów szkolnych i nazwanie ich, a także o podanie ich koloru
i liczby;
·
ułożyć przybory w różnych miejscach w
pokoju i zadawać dziecku pytania o położenie: Where’s the (pen)?;
·
wykorzystać elementy wycięte ze s. 77 w
Zeszycie ćwiczeń: kłaść je w różnych miejscach w klasie i zadawać dziecku
pytania: Where’s the (book)?
·
poprosić dziecko o wydawanie poleceń
rodzicowi: Sit down! (Usiądź!),
Stand up! (Wstań!), Put your hand up! (Ręka w górę!), Put your hand down! (Ręka w dół!);
·
zachęcić dziecko, aby nauczyło rodzica
pytać o samopoczucie: How are you? i
odpowiadać: I’m fine;
·
namówić dziecko, aby opowiedziało,
czego dowiedziało się o angielskiej szkole, pomagając sobie fotografiami ze
strony 18 i 19;
·
poćwiczyć pisanie nazw przyborów
szkolnych i kolorów w zwrotach typu A red
pen;
·
sprawdzić, czy
dziecko dobrze pokolorowało rysunek w ćw. 1 na s. 14 oraz bez błędu napisało pytania
i odpowiedzi w ćw. 2 na tej samej stronie.
Życzę sukcesów!
Nauczyciel
LIST DO RODZICÓW KLAS 1
Rozdział wstępny (Welcome Unit)
W rozdziale wstępnym Welcome Unit dzieci zapoznają się z lasem Treetops oraz jego mieszkańcami:
parą elfów Holly i Budem oraz ich przyjaciółmi: Jeżem, Wiewiórką i Myszką oraz Wydrą. Dzieci
wykonują papierowe pacynki na palce przedstawiające głównych bohaterów książki. Słuchają też
historyjki o przygodzie nad rzeką oraz poznają dwie piosenki :The hello song i The goodbye song,
dzięki którym uczą się powitań i pożegnań.
Lista nowych słów i zwrotów:
Squirrel Wiewórka
Mouse Myszka
Hedgehog Jeż
Otter Wydra
Hello! Cześć
I’m … Nazywam się…
goodbye do widzenia
thank you dziękuję
Lista słów i zwrotów, które dzieci rozumieją lub na które reagują:
What’s your name? Jak się nazywasz?
everyone wszyscy
Help! Pomocy!
look popatrz
come on no, dalej!
Co można zrobić w domu?
Zapytać dziecko, jak nazywają się bohaterowie kursu i poprosić, aby wskazało ich na
ilustracjach w książce.
Wspólnie obejrzeć na rozkładanych stronach na początku podręcznika, jak wygląda las
Treetops i kto w nim mieszka. Zastanowić się, jak może wyglądać życie codzienne
mieszkańców tego miejsca. Przyjrzeć się uważnie, z czego są zrobione przedmioty otaczające
naszych nowych przyjaciół, np. huśtawki lub mostek.
Poprosić dziecko, aby narysowało, jak jego zdaniem może wyglądać w środku dom w lesie
Treetops lub szkoła, do której chodzą Bud i Holly.
Poprosić dziecko, aby powiedziało hello lub goodbye, naśladując głosy nowych przyjaciół
(Buda, Holly, Jeża, Myszki lub Wiewiórki). Postarajmy się zgadnąć, kto się wita lub żegna
w ten sposób.
Wspólnie wysłuchać piosenek na powitanie i pożegnanie z płyty CD lub ze strony
internetowej. Spróbować zaśpiewać je razem z płytą, pokazując odpowiednie gesty. Można
zachęcić dziecko, aby nauczyło nas śpiewać poznane piosenki wraz z pokazywaniem.
Obejrzeć ilustracje w podręczniku na stronie 5 do historyjki o przygodzie nad rzeką. Poprosić
dziecko, aby nam opowiedziało, kto się tam znajduje i co się wydarzyło w lesie Treetops.
Można również zastanowić się wspólnie, co czują i widzą nasi bohaterowie, np. słyszą szum
liści, wieje wiatr, a obok widać kilka grzybów.
Wysłuchać historyjki z płyty CD. Możemy zatrzymywać płytę od czasu do czasu i prosić
dziecko o powtórzenie usłyszanego wyrazu lub zdania. Gdy dziecko zna już historyjkę bardzo
dobrze, możemy nawet zatrzymywać płytę i zachęcić je do odgadnięcia, co zaraz zostanie
powiedziane.
Korzystając z papierowych pacynek i rekwizytów takich jak parasolka, możemy wspólnie
z dzieckiem odegrać historyjkę, włączając w tle nagranie z płyty lub samemu naśladując głosy
bohaterów.
Pobawić się w kalambury na podstawie historyjki. Poprosić dziecko, aby odegrało jedną
scenkę (jeden obrazek) z historyjki, a my będziemy zgadywać, który to obrazek. Potem
możemy zamienić się rolami.
Pobawić się w grę pamięciową. Najpierw wspólnie przez 3 minuty dokładnie oglądać obrazki,
a następnie zamknąć książkę i zapytać dziecko, kogo widziało na 3 obrazku lub co się tam
działo. Gdy dziecko odpowie, otwieramy książkę i sprawdzamy, czy odpowiedź się zgadza.
Następnie zamieniamy się rolami.
Możemy poprosić dziecko, aby narysowało jeden dodatkowy rysunek do historyjki, np. co się
wydarzyło wcześniej lub później.
Aby utrwalić zwroty Hello i Goodbye, możemy się pobawić w zamykanie i otwieranie drzwi.
Za każdym razem wychodząc, mówimy Goodbye i machamy na do widzenia, a wchodząc,
mówimy Hello. Możemy również udać, że coś nam się myli i zamiast przy wychodzeniu
powiedzieć Goodbye, pomyłkowo mówimy Hello. Poprośmy dziecko, aby poprawiało nas za
każdym razem, gdy coś źle powiemy. Możemy się potem zamienić rolami.
Pobawić się misiami, lalkami, autkami, które chodzą lub jeżdżą po pokoju, spotykają się
i mówią sobie: Hello, a następnie się żegnają, mówiąc: Goodbye.
Obejrzeć rysunki na stronie 3 w zeszycie ćwiczeń i zgadywać, co mówią nasi przyjaciele.
Możemy również odegrać scenkę z jednego z obrazków i poprosić dziecko, aby odgadło,
która to scenka i co kto mówi.
ROK SZKOLNY 2017/2018
EASTER
Klasy 1,2 i 3 przygotowywały prace
na zbliżające się Święta Wielkanocne.
Powstały piękne karty z życzeniami i kolorowe obrazki.
CZYTAMY I SŁUCHAMY
THE GINGERBREAD MAN
Klasa 1a i 1b wysłuchała opowiadania, które znają wszystkie angielskie dzieci: The Gingerbread Man.
Wszyscy słuchali z zadziwieniem, a następnie wykonali ilustracje do historii.
MY FIRST BOOK
Klasa 1a przygotowywała swoje pierwsze książki. Najpierw słuchaliśmy historyjki "My first day at school", a następnie uczniowie przygotowywali swoje books.
PROJECT KIDSPEAK
W dniach 19-23 września naszą szkołę odwiedzili
wolontariusze działający w organizacji AISEC. Tym razem byli to
studenci: Beth z Kenii i Victor z Brazylii.
Nasi goście prowadzili warsztaty językowo - kulturowe, w czasie których
nie tylko opowiadali o swoich krajach i pokazywali ciekawe miejsca,
ale także wspólnie się z nami bawili - śpiewając piosenki z młodszymi
dziećmi czy tańcząc kenijski taniec.
LISTY DO RODZICÓW
KLASY III
YOUNG TREETOPS 3
Zapraszamy do korzystania z gier językowych, zabaw, ćwiczeń i innych
materiałów, przygotowanych specjalnie dla dzieci uczących się z kursu
Treetops. Wszystkie te zasoby zebraliśmy na stronie Treetops Funzone.
KLASY II
SUPER SPARKS2
Rozdział wstępny Hello again! (podręcznik ss. 2-5)
Drodzy
Rodzice / Opiekunowie
Wasze dziecko rozpoczyna drugi rok nauki języka angielskiego z
podręcznikiem Super Sparks. Podobnie
jak
w zeszłym roku, będzie miało okazję wziąć udział w wielu zabawach i grach,
nauczy się nowych piosenek i wierszyków. Będzie doskonalić rozumienie języka
obcego i odgrywać historyjki. Nauczy się odczytywać pojedyncze słowa i „dymki”
w historyjkach, a także pisać poprawnie wyrazy i proste zdania.
Państwa zainteresowanie lekcjami języka obcego okaże się bardzo pomocne dziecku
w nauce. Warto regularnie pytać dziecko, co się podobało na angielskim, czy
mogłoby nauczyć rodziców nowych słówek i zwrotów. Przy okazji wspólnego
przeglądania podręcznika można zapytać o treść historyjki, poprosić o zaśpiewanie
piosenki czy wyrecytowanie wierszyka. Nie zapominajmy również o sprawdzaniu
zadań domowych, Słowniczka obrazkowego
i powielonych stron, które dziecko dostaje na lekcji.
W rozdziale wstępnym pt.: Hello again!,
dziecko przypomni sobie formy powitania i pożegnania, imiona bohaterów, liczebniki
od 1 do 10, a także będzie miało okazję zapytać o imię i o wiek, przedstawić
się i powiedzieć, ile ma lat.
Życzę sukcesów!
Nauczyciel
Rozdział 1 School (ss. 6-19)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
Przed nami następny rozdział podręcznika Super Sparks 2 pt. School (Szkoła).
Dzieci powtórzą w nim i poznają nowe nazwy przyborów szkolnych, sprzętów w
klasie i kolorów. Poznają też polecenia: Wstań! Usiądź! Ręka
w górę! Ręka w dół!
W tym rozdziale można:
·
poprosić dziecko o wyjęcie z plecaka i
piórnika przyborów szkolnych i nazwanie ich, a także o podanie ich koloru
i liczby;
·
ułożyć przybory w różnych miejscach w
pokoju i zadawać dziecku pytania o położenie: Where’s the (pen)?;
·
wykorzystać elementy wycięte ze s. 77 w
Zeszycie ćwiczeń: kłaść je w różnych miejscach w klasie i zadawać dziecku
pytania: Where’s the (book)?
·
poprosić dziecko o wydawanie poleceń
rodzicowi: Sit down! (Usiądź!),
Stand up! (Wstań!), Put your hand up! (Ręka w górę!), Put your hand down! (Ręka w dół!);
·
zachęcić dziecko, aby nauczyło rodzica
pytać o samopoczucie: How are you? i
odpowiadać: I’m fine;
·
namówić dziecko, aby opowiedziało,
czego dowiedziało się o angielskiej szkole, pomagając sobie fotografiami ze
strony 18 i 19;
·
poćwiczyć pisanie nazw przyborów
szkolnych i kolorów w zwrotach typu A red
pen;
·
sprawdzić, czy
dziecko dobrze pokolorowało rysunek w ćw. 1 na s. 14 oraz bez błędu napisało pytania
i odpowiedzi w ćw. 2 na tej samej stronie.
Życzę sukcesów!
Nauczyciel
Rozdział 1 How many apples (podręcznik ss. 6-19)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
W rozdziale 1, zatytułowanym How many apples? (Ile jabłek?), dzieci
poznają liczebniki od 1 do 6. Nauczą się też zadawać pytania How many...? (Ile...?). Poznają również
nazwy owoców: bananas, pears i apples, a także będą umiały podać ich ilość. Dowiedzą się też,
które owoce rosną na krzewach, a które – na drzewach (s. 16)
Jeżeli chcą Państwo pomóc dziecku w
opanowaniu tego materiału, można w domu wykonać wspólnie następujące ćwiczenia:
· poprosić
dziecko, aby policzyło od 1 do 6, a potem od 6 do 1;
· poprosić, aby
nazwało poznane owoce oraz podało ich ilość (s. 15);
· porozmawiać o
historyjkach: co się wydarzyło, jakie przygody mieli bohaterowie i poprosić, by
dziecko nazwało te elementy na obrazkach, które potrafi (imiona bohaterów,
owoce, może policzyć przedmioty: kredki i jabłka);
· obejrzeć razem
wersje animowane historyjek znajdujące się na płycie ucznia;
· zachęcić
dziecko, żeby nauczyło nas piosenki albo jednego z dwóch poznanych wierszyków,
korzystając z płyty ucznia;
· położyć na
stole kilka jabłek, gruszek i bananów oraz poprosić, aby dziecko podało ich
ilość i nazwę po angielsku;
· przejrzeć ćwiczenia
w zeszycie ćwiczeń i zapytać, które z ćwiczeń w tym rozdziale najbardziej się
dziecku podobało;
· zajrzeć na
stronę ze słowniczkiem obrazkowym (zeszyt ćwiczeń s. 13) i poprosić o nazwanie
obrazków (alternatywnie, rodzice mówią słowa, a dziecko wskazuje odpowiednie
obrazki);
· samodzielnie
wykonać karty do gry w memory (po dwie karty z takim samym obrazkiem) i zagrać
z dzieckiem, aby utrwalić poznane wyrazy.
Powodzenia!
Nauczyciel
Rozdział wstępny Hello! (podręcznik ss. 2-5)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
W rozdziale wstępnym, zatytułowanym Hello! (Cześć!), dzieci uczą się witać (Hello!) i żegnać (Goodbye!) po angielsku oraz pytać o imię i się przedstawiać (What’s your name? I’m…). Poznają też
imiona bohaterów, których przygody będzie śledzić w kolejnych rozdziałach
(historyjki Zabella! oraz Forest Tales).
Jeżeli chcą Państwo pomóc dziecku w
opanowaniu tego materiału, można w domu wykonać wspólnie następujące ćwiczenia:
· poprosić
dziecko, aby wskazało bohaterów obu historyjek i powiedziało, jak się nazywają;
· zachęcić
dziecko, żeby przywitało się, a potem pożegnało z ulubioną zabawką pluszową lub
lalką (Hello, Kubuś!, Goodbye, Kubuś!);
· wypowiadać
imiona bohaterów historyjek, a dziecko odnajduje ich na obrazkach i pokazuje
palcem;
· zapytać, która
historyjka bardziej się dziecku podobała;
· obejrzeć razem
wersje animowane historyjek znajdujące się na płycie ucznia;
· zachęcić
dziecko, żeby nauczyło nas piosenki albo jednego z dwóch poznanych wierszyków,
korzystając z płyty ucznia;
· zapytać, które
z ćwiczeń w tym rozdziale najbardziej się dziecku podobało.
Powodzenia!
Nauczyciel
ROK SZKOLNY 2016/2017
PORTFOLIO JĘZYKOWE
Od marca klasy II S.P. rozpoczęły pracę z Europejskim Portfolio Językowym. Wszyscy uczniowie otrzymali bezpłatne egzemplarze dzięki współpracy z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji ORE.
"Europejskie Portfolio Językowe dla dzieci od 6 do 10 lat" jest
indywidualnym zapisem procesu uczenia się, który umożliwia uczniowi
zaprezentowanie umiejętności językowych i doświadczeń interkulturowych.
Portfolio adresowane jest do dzieci szkół podstawowych. Jego celem jest
wspieranie ucznia w zdobywaniu kompetencji różnojęzycznej oraz
kształcenie refleksji na temat procesu uczenia się języków. „Europejskie
portfolio językowe dla dzieci od 6 do 10 lat" obejmuje poziomy
biegłości językowej od A1 do B1 i dotyczy doświadczeń oraz umiejętności
zarówno językowych, jak i interkulturowych dziecka we wszystkich znanych
mu językach. Wykazy umiejętności w obrębie każdego poziomu są
dostosowane do możliwości i potrzeb dziecka w młodszym wieku szkolnym.
Przewodnikiem dzieci po Europejskim portfolio językowym dla dzieci od 6 do 10 lat jest
smok Europek. Ta sympatyczna postać wyjaśnia dzieciom, czym jest
portfolio językowe i w jaki sposób się nim posługiwać. Pojawia się na
wielu stronach i wprowadza dzieci w świat swoich doświadczeń językowych i
kulturowych, zachęcając je do wykonywania kolejnych zadań.”
Praca z Europejskim portfolio językowym powinna przyczynić się do:
- Poznania siebie jako osoby uczącej się.
- Zdobycia wiary we własne możliwości.
- Stopniowego opanowania umiejętności oceny swoich postępów w poznawaniu języków i kultur.
- Refleksji nad własnymi sposobami uczenia się.
- Zdobycia samodzielności w nauce języków
oraz zdolności świadomego doskonalenia kompetencji językowej,
komunikacyjnej, interkulturowej i różnokulturowej.
Liczę na pilna pracę uczniów oraz zaangażowanie rodziców
Anna Gawrońska
LISTY DO RODZICÓW
KLASY I
SUPER SPARKS 1
Rozdział 4 Red hair (podręcznik ss. 50-65)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
Rozpoczynamy
kolejny rozdział, zatytułowany Red hair
(Czerwone włosy), w którym dzieci poznają oprócz mówionej, również pisemną
formę nazw części ciała (head = głowa, body = ciało, hands = ręce, feet =
stopy, arms = ręce, legs = nogi) i twarzy (ears = uszy, hair = włosy, eyes =
oczy, nose = nos, mouth = usta). Począwszy od tego rozdziału, będą stopniowo
rozwijać umiejętność pisania i czytania, obok słuchania i mówienia, na których
koncentrowały się dotychczasowe lekcje.
Dzieci poznają
też nazwy zwierząt egzotycznych (penguin =
pingwin, monkey = małpa, elephant = słoń, Kangarco = kangur) i ich części ciała (feet = stopy, back =
grzbiet, tail = ogon, pouch = torba (u kangura)).
Aby pomóc
dziecku, mogą Państwo:
· poprosić je o
pokazanie i nazwanie części ciała i twarzy: u siebie, u rodziców, na rysunku,
zdjęciu lub u lalki;
· zachęcić je do
przeczytania i wskazania nowych słów w książce (ss. 51 i 55);
· porozmawiać o
historyjkach: co się wydarzyło, jakie przygody mieli bohaterowie, i poprosić,
by dziecko nazwało te elementy na obrazkach, które potrafi (imiona bohaterów,
nazwy części twarzy rzeźby i potwora);
· obejrzeć razem wersje
animowane historyjek znajdujące się na płycie ucznia;
· pobawić się w
rysowanie i opisywanie potworów (np. It’s
got green hair. It’s got three eyes);
· pobawić się w
dyktando rysunkowe (opisujemy potwora, dziecko go rysuje, potem zamieniamy się
rolami);
· zachęcić
dziecko, żeby nauczyło nas piosenki albo jednego z wierszyków, korzystając z
płyty ucznia;
· przejrzeć
ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń i zapytać, które najbardziej się dziecku podobało;
· zajrzeć na
stronę ze słowniczkiem obrazkowym (zeszyt ćwiczeń s. 37) i poprosić o nazwanie
obrazków (alternatywnie, rodzice mówią słowa, a dziecko wskazuje odpowiednie
obrazki);
· samodzielnie
wykonać karty do gry w memory (po dwie karty z takim samym obrazkiem) i zagrać
z dzieckiem, aby utrwalić poznane wyrazy.
Życzę
powodzenia!
Nauczyciel
KLASY II
SUPER SPARKS 2
Rozdział 4 Food (ss. 48-61)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
W rozdziale 4. pt. Food
(Jedzenie) podręcznika dzieci poznają kolejne nazwy produktów spożywczych oraz
nauczą się pytać o upodobania kulinarne i odpowiadać na pytanie co lubią, a
czego nie lubią jeść.
Warto:
·
poprosić dziecko, aby nazwało rzeczy do
jedzenia, które są w domu, i wypowiedziało się, które z nich lubi
(I like...), a których nie lubi jeść
(I don’t like...);
·
nakłonić, aby dziecko przeprowadziło
ankietę z rodzicami, pytając ich, co lubią jeść (Do you like..?), oczekując przy każdym pytaniu odpowiedzi Yes! (Tak!) albo No! (Nie!);
·
poćwiczyć z dzieckiem pisownię nazw produktów
spożywczych, zachęcając, aby przepisało je (np. do własnego słowniczka
obrazkowego); można też ułożyć anagramy (zmienić kolejność liter w wyrazie) i
poprosić, aby dziecko ułożyło je w odpowiedniej kolejności;
·
zachęcić podczas
posiłku, aby dziecko poprosiło rodziców o podanie jakiejś rzeczy do jedzenia,
używając pytania: Can I have some...?;
·
pobawić się w
restaurację: ułożyć menu i wcielić się w role gościa i kelnera, odgrywając
scenki podobne do tej na s. 51 w podręczniku;
·
zapytać dziecko,
jak nazywają się po angielsku potrawy przedstawione na zdjęciach na s. 60 i 61;
·
poprosić o
zaśpiewanie tradycyjnej angielskiej piosenki Five current buns (tekst znajduje się na s. 61); można jej także
posłuchać i zaśpiewać wraz z nagraniem umieszczonym na stronie internetowej Sparks Fun Zone.
Życzę wielu
ciekawych pomysłów z angielskim!
Nauczyciel
KLASY III
SUPER SPARKS 3
Rozdział 4: Shopping (ss. 48-61)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
W tym rozdziale (Shopping –
Zakupy) dzieci nauczą się robić zakupy, używając angielskich pieniędzy
i posługując się angielskimi nazwami produktów i sklepów. Przy tej okazji będą
pytać o ceny różnych produktów
i podawać je. Będą bawiły się też w sklep po angielsku. Kolejną ważną
umiejętnością, jaką dzieci przyswajają w tym rozdziale, jest utrwalenie
liczebników i nauka liczenia do stu.
Aby pomóc dziecku lepiej opanować poznane słownictwo i zwroty, można:
·
zachęcić, aby wymieniło wszystkie
poznane nazwy sklepów;
·
poprosić, aby wymieniło nazwy sklepów,
które znajdują się w okolicy;
·
podczas robienia zakupów w sklepie
samoobsługowym poprosić dziecko, by odczytywało ceny po angielsku;
·
poprosić, aby policzyły od 1 do 100 i
od 100 do 1, a potem dziesiątkami;
·
razem wyciąć z kartonu monety z różnymi
nominałami, przygotować szyld określający rodzaj sklepu np. piśmienniczy,
przygotować kilka przedmiotów i odegrać wspólnie scenkę w sklepie (s. 50).
Sklepy można zmieniać, dopóki zabawa się nie znudzi; elementy przydatne do
odgrywania scenek można wyciąć ze s. 83 w Zeszycie ćwiczeń;
·
poprosić dziecko, aby zaśpiewało
piosenkę (s. 55) i spróbowało nauczyć rodziców. Można skorzystać z płyty audio
dołączonej do podręcznika (ścieżka 2.31) lub ze strony internetowej Sparks Fun Zone;
·
poprosić dziecko, by opisało zdjęcia na
s. 60 i 61, używając jak najwięcej angielskich określeń.
Życzę sukcesów!
Nauczyciel
LISTY DO RODZICÓW
KLASY
I
Rozdział 3 Ten books
(podręcznik ss. 36-49)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
Rozdział 3. zatytułowany jest Ten books
(Dziesięć książek) i dzieci nauczą się z niego nazw przyborów szkolnych (a book = książka, a ruler =
linijka, a pencil =
ołówek, a rubber =
gumka, a pen =
długopis, a pencil
case = piórnik,
a school bag = tornister, a copy book =
zeszyt, a crayon =
kredka, a pencil
sharpener = temperówka) oraz nowych liczebników (7-10). Kończąc ten
rozdział, będą więc umiały liczyć od 1 do 10 oraz nazwać przybory szkolne,
których używają w czasie lekcji i w domu.
Rodzice mogą pomóc opanować nowe słownictwo w
następujący sposób:
· poprosić dziecko, aby wyjęło z tornistra i nazwało po angielsku swoje
przybory szkolne, potem może je policzyć i podać ich kolory, np. It’s a red crayon; four pencils;
· zachęcić do pokazania, jak umie liczyć od 1 do 10 i od 10 do 1;
· narysować dziecku palcem na plecach cyfrę i poprosić, aby zgadło, jaka
to cyfra (po angielsku);
· pobawić się w układanie z przyborów lub rysowanie ciągów logicznych
(zob. podręcznik s. 46);
· porozmawiać o historyjkach: co się wydarzyło, jakie przygody mieli
bohaterowie, i poprosić, by dziecko nazwało te elementy na obrazkach, które
potrafi (imiona bohaterów, nazwy przyborów, ich liczba i kolory);
· obejrzeć razem wersje animowane historyjek znajdujące się na płycie
ucznia;
· zachęcić dziecko, żeby nauczyło nas piosenki albo jednego z wierszyków,
korzystając z płyty ucznia;
· przejrzeć ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń i zapytać, które najbardziej się
dziecku podobało;
· zajrzeć na stronę ze słowniczkiem obrazkowym (zeszyt ćwiczeń s. 29) i
poprosić o nazwanie obrazków (alternatywnie, rodzice mówią słowa, a dziecko
wskazuje odpowiednie obrazki);
· samodzielnie wykonać karty do gry w memory (po dwie karty z takim samym
obrazkiem) i zagrać z dzieckiem, aby utrwalić poznane wyrazy.
Życzę powodzenia!
Nauczyciel
KLASY II
Rozdział 3 At home (ss.
34-47)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
W rozdziale, który właśnie rozpoczynamy pt. At home (W domu), dzieci przypomną
sobie poznane wcześniej nazwy członków rodziny i pomieszczeń w domu oraz nauczą
się nowych określeń. Będą także zadawać pytania, gdzie znajdują się domownicy.
-zachęcić dziecko do nazwania po angielsku członków
swojej rodziny (np. na rodzinnych zdjęciach);
-poćwiczyć pisanie nazw członków rodziny w zeszycie
lub w Słowniczku
obrazkowym (Zeszyt ćwiczeń s. 35);
-sprawdzić, czy dziecko poprawnie podpisało
pomieszczenia (Zeszyt ćwiczeń ćw. 1 s. 28);
-pobawić się wyciętymi ze s. 81 w Zeszycie ćwiczeń
postaciami członków rodziny: można je na zmianę umieszczać w różnych
pomieszczeniach i pytać, gdzie ta osoba się znajduje (Where’s…?).
-namówić dziecko do narysowania swojego drzewa genealogicznego i podpisania osób;
-zobaczyć, czy dziecko poprawnie napisało zdania opisujące różnice między dwoma
rysunkami (Zeszyt ćwiczeń ćw.1, s. 30);
-poprosić, aby dziecko wydawało rodzicom polecenia po
angielsku: Zamknij
oczy! Otwórz oczy! Policz do 10!
-zapytać, czego dowiedziało się o Pałacu Buckingham:
kto tam mieszka, co tam się odbywa, kto go pilnuje.
Trzymam kciuki!
Nauczyciel
KLASY III
Rozdział 3: In the park (ss.
32-47)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
W rozdziale 3 (In the park)
głównym tematem jest zabawa w parku. Dzieci uczą się opisywać to, co się w
danej chwili dzieje, np. co robią dzieci na obrazku. W języku angielskim
używamy wtedy formy ciągłej czasownika, dodając do formy bezokolicznika
końcówkę -ing.
Dzieci szybko przyswajają sobie tę zasadę. Ponadto nauczą się określać pogodę i
pytać o nią.
Mogą Państwo pomóc dziecku przyswoić nowy materiał na
wiele sposobów:
· poprosić, aby opisało jeden z obrazków w tym rozdziale, nazywając
czynności, które wykonują bohaterowie;
· pobawić się w kalambury: jedna osoba udaje, że wykonuje jedną z
czynności, których nazwy pojawiają się w tym rozdziale, a druga zgaduje, co to
za czynność, mówiąc:
playing tennis;
· tę zabawę można uatrakcyjnić, wycinając karty ze s. 81 w Zeszycie
ćwiczeń i losując je; należy przedstawić gestami czynność zilustrowaną na
karcie.
· poprosić, aby kilka dni z rzędu dziecko mówiło nam, jaka jest pogoda,
może również zrobić tabelkę z datami
i wpisywać wyrażenia np. It’s sunny oraz
rysować odpowiedni symbol;
· obejrzeć prognozę pogody w telewizji anglojęzycznej;
· zapytać, jaki sposób spędzania wolnego czasu, spośród pokazanych na
ilustracji na s. 37, najbardziej się dziecku podoba, i poprosić, by
powiedziało, co kto robi;
· zagrać w grę Zabadoo says,
używając poznanych w tym rozdziale poleceń: Sing! (Śpiewaj!),
Dance!
(Tańcz!) i Whistle!
(Zagwiżdż!);
· poprosić dziecko, by opisało, co przedstawiają zdjęcia na s. 46 i 47,
używając jak najwięcej angielskich określeń.
Powodzenia!
Nauczyciel
WYNIKI KONKURSU Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA KLAS I-III
KLASY I
"My schoolbag"
I miejsce – Maria Adamowicz
1c
Ola Pawlik-Płaza 1c
II miejsce – Tomek Misiak 1f
III miejsce – Kajetan
Kiwerski 1c
WYRÓŻNIENIA
1.Maciek Pawlak 1d
2.Jaś Tryniszewski 1c
3.Józio Denidziuk 1c
4.Marek Majsterek 1c
5.Natalia Marchwińska 1c
6.Mieszko Stasz 1d
7.Justyna Czyżowicz 1d
8.Tosia Janowska 1c
9.Zosia Rakowska 1e
10.Karolina Korzeniewska 1b
11.Zosia Zalewska 1d
12.Natalia Rzechółko 1b
13.Kacper Pydzik 1c
14.Kacper Dziurla 1e
15.Edyta Kowalska 1c
16.Natalia Mrukiewicz 1b
17.Julita Gawron 1c
18.Asia Stefańska 1c
19.Amelia Jeznak 1b
20.Ola Skwarczyńska 1e
21.Gabrysia Skwarczyńska 1e
22.Wiktor Buczek 1d
23.Nicole Gurdała 1f
24.Samanta Gruchal 1a
YOUNG TREETOPS 3
Zapraszamy do korzystania z gier językowych, zabaw, ćwiczeń i innych materiałów, przygotowanych specjalnie dla dzieci uczących się z kursu Treetops. Wszystkie te zasoby zebraliśmy na stronie Treetops Funzone.
LIST DO RODZICÓW KLAS 2
Rozdział 1 School (ss. 6-19)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
Przed nami następny rozdział podręcznika Super Sparks 2 pt. School (Szkoła).
Dzieci powtórzą w nim i poznają nowe nazwy przyborów szkolnych, sprzętów w
klasie i kolorów. Poznają też polecenia: Wstań! Usiądź! Ręka
w górę! Ręka w dół!
W tym rozdziale można:
·
poprosić dziecko o wyjęcie z plecaka i
piórnika przyborów szkolnych i nazwanie ich, a także o podanie ich koloru
i liczby;
·
ułożyć przybory w różnych miejscach w
pokoju i zadawać dziecku pytania o położenie: Where’s the (pen)?;
·
wykorzystać elementy wycięte ze s. 77 w
Zeszycie ćwiczeń: kłaść je w różnych miejscach w klasie i zadawać dziecku
pytania: Where’s the (book)?
·
poprosić dziecko o wydawanie poleceń
rodzicowi: Sit down! (Usiądź!),
Stand up! (Wstań!), Put your hand up! (Ręka w górę!), Put your hand down! (Ręka w dół!);
·
zachęcić dziecko, aby nauczyło rodzica
pytać o samopoczucie: How are you? i
odpowiadać: I’m fine;
·
namówić dziecko, aby opowiedziało,
czego dowiedziało się o angielskiej szkole, pomagając sobie fotografiami ze
strony 18 i 19;
·
poćwiczyć pisanie nazw przyborów
szkolnych i kolorów w zwrotach typu A red
pen;
·
sprawdzić, czy
dziecko dobrze pokolorowało rysunek w ćw. 1 na s. 14 oraz bez błędu napisało pytania
i odpowiedzi w ćw. 2 na tej samej stronie.
Życzę sukcesów!
Nauczyciel
LIST DO RODZICÓW KLAS 1
Rozdział wstępny (Welcome Unit)
W rozdziale wstępnym Welcome Unit dzieci zapoznają się z lasem Treetops oraz jego mieszkańcami:
parą elfów Holly i Budem oraz ich przyjaciółmi: Jeżem, Wiewiórką i Myszką oraz Wydrą. Dzieci
wykonują papierowe pacynki na palce przedstawiające głównych bohaterów książki. Słuchają też
historyjki o przygodzie nad rzeką oraz poznają dwie piosenki :The hello song i The goodbye song,
dzięki którym uczą się powitań i pożegnań.
Lista nowych słów i zwrotów:
Squirrel Wiewórka
Mouse Myszka
Hedgehog Jeż
Otter Wydra
Hello! Cześć
I’m … Nazywam się…
goodbye do widzenia
thank you dziękuję
Lista słów i zwrotów, które dzieci rozumieją lub na które reagują:
What’s your name? Jak się nazywasz?
everyone wszyscy
Help! Pomocy!
look popatrz
come on no, dalej!
Co można zrobić w domu?
Zapytać dziecko, jak nazywają się bohaterowie kursu i poprosić, aby wskazało ich na
ilustracjach w książce.
Wspólnie obejrzeć na rozkładanych stronach na początku podręcznika, jak wygląda las
Treetops i kto w nim mieszka. Zastanowić się, jak może wyglądać życie codzienne
mieszkańców tego miejsca. Przyjrzeć się uważnie, z czego są zrobione przedmioty otaczające
naszych nowych przyjaciół, np. huśtawki lub mostek.
Poprosić dziecko, aby narysowało, jak jego zdaniem może wyglądać w środku dom w lesie
Treetops lub szkoła, do której chodzą Bud i Holly.
Poprosić dziecko, aby powiedziało hello lub goodbye, naśladując głosy nowych przyjaciół
(Buda, Holly, Jeża, Myszki lub Wiewiórki). Postarajmy się zgadnąć, kto się wita lub żegna
w ten sposób.
Wspólnie wysłuchać piosenek na powitanie i pożegnanie z płyty CD lub ze strony
internetowej. Spróbować zaśpiewać je razem z płytą, pokazując odpowiednie gesty. Można
zachęcić dziecko, aby nauczyło nas śpiewać poznane piosenki wraz z pokazywaniem.
Obejrzeć ilustracje w podręczniku na stronie 5 do historyjki o przygodzie nad rzeką. Poprosić
dziecko, aby nam opowiedziało, kto się tam znajduje i co się wydarzyło w lesie Treetops.
Można również zastanowić się wspólnie, co czują i widzą nasi bohaterowie, np. słyszą szum
liści, wieje wiatr, a obok widać kilka grzybów.
Wysłuchać historyjki z płyty CD. Możemy zatrzymywać płytę od czasu do czasu i prosić
dziecko o powtórzenie usłyszanego wyrazu lub zdania. Gdy dziecko zna już historyjkę bardzo
dobrze, możemy nawet zatrzymywać płytę i zachęcić je do odgadnięcia, co zaraz zostanie
powiedziane.
Korzystając z papierowych pacynek i rekwizytów takich jak parasolka, możemy wspólnie
z dzieckiem odegrać historyjkę, włączając w tle nagranie z płyty lub samemu naśladując głosy
bohaterów.
Pobawić się w kalambury na podstawie historyjki. Poprosić dziecko, aby odegrało jedną
scenkę (jeden obrazek) z historyjki, a my będziemy zgadywać, który to obrazek. Potem
możemy zamienić się rolami.
Pobawić się w grę pamięciową. Najpierw wspólnie przez 3 minuty dokładnie oglądać obrazki,
a następnie zamknąć książkę i zapytać dziecko, kogo widziało na 3 obrazku lub co się tam
działo. Gdy dziecko odpowie, otwieramy książkę i sprawdzamy, czy odpowiedź się zgadza.
Następnie zamieniamy się rolami.
Możemy poprosić dziecko, aby narysowało jeden dodatkowy rysunek do historyjki, np. co się
wydarzyło wcześniej lub później.
Aby utrwalić zwroty Hello i Goodbye, możemy się pobawić w zamykanie i otwieranie drzwi.
Za każdym razem wychodząc, mówimy Goodbye i machamy na do widzenia, a wchodząc,
mówimy Hello. Możemy również udać, że coś nam się myli i zamiast przy wychodzeniu
powiedzieć Goodbye, pomyłkowo mówimy Hello. Poprośmy dziecko, aby poprawiało nas za
każdym razem, gdy coś źle powiemy. Możemy się potem zamienić rolami.
Pobawić się misiami, lalkami, autkami, które chodzą lub jeżdżą po pokoju, spotykają się
i mówią sobie: Hello, a następnie się żegnają, mówiąc: Goodbye.
Obejrzeć rysunki na stronie 3 w zeszycie ćwiczeń i zgadywać, co mówią nasi przyjaciele.
Możemy również odegrać scenkę z jednego z obrazków i poprosić dziecko, aby odgadło,
która to scenka i co kto mówi.
ROK SZKOLNY 2017/2018
EASTER
Klasy 1,2 i 3 przygotowywały prace
na zbliżające się Święta Wielkanocne.
Powstały piękne karty z życzeniami i kolorowe obrazki.
THE GINGERBREAD MAN
Klasa 1a i 1b wysłuchała opowiadania, które znają wszystkie angielskie dzieci: The Gingerbread Man.
Wszyscy słuchali z zadziwieniem, a następnie wykonali ilustracje do historii.
MY FIRST BOOK
Klasa 1a przygotowywała swoje pierwsze książki. Najpierw słuchaliśmy historyjki "My first day at school", a następnie uczniowie przygotowywali swoje books.
PROJECT KIDSPEAK
W dniach 19-23 września naszą szkołę odwiedzili wolontariusze działający w organizacji AISEC. Tym razem byli to studenci: Beth z Kenii i Victor z Brazylii. Nasi goście prowadzili warsztaty językowo - kulturowe, w czasie których nie tylko opowiadali o swoich krajach i pokazywali ciekawe miejsca, ale także wspólnie się z nami bawili - śpiewając piosenki z młodszymi dziećmi czy tańcząc kenijski taniec.
LISTY DO RODZICÓW
KLASY III
YOUNG TREETOPS 3


Zapraszamy do korzystania z gier językowych, zabaw, ćwiczeń i innych
materiałów, przygotowanych specjalnie dla dzieci uczących się z kursu
Treetops. Wszystkie te zasoby zebraliśmy na stronie Treetops Funzone.
KLASY II
KLASY II
SUPER SPARKS2
Rozdział wstępny Hello again! (podręcznik ss. 2-5)

Drodzy
Rodzice / Opiekunowie
Wasze dziecko rozpoczyna drugi rok nauki języka angielskiego z
podręcznikiem Super Sparks. Podobnie
jak
w zeszłym roku, będzie miało okazję wziąć udział w wielu zabawach i grach,
nauczy się nowych piosenek i wierszyków. Będzie doskonalić rozumienie języka
obcego i odgrywać historyjki. Nauczy się odczytywać pojedyncze słowa i „dymki”
w historyjkach, a także pisać poprawnie wyrazy i proste zdania.
Państwa zainteresowanie lekcjami języka obcego okaże się bardzo pomocne dziecku
w nauce. Warto regularnie pytać dziecko, co się podobało na angielskim, czy
mogłoby nauczyć rodziców nowych słówek i zwrotów. Przy okazji wspólnego
przeglądania podręcznika można zapytać o treść historyjki, poprosić o zaśpiewanie
piosenki czy wyrecytowanie wierszyka. Nie zapominajmy również o sprawdzaniu
zadań domowych, Słowniczka obrazkowego
i powielonych stron, które dziecko dostaje na lekcji.
W rozdziale wstępnym pt.: Hello again!,
dziecko przypomni sobie formy powitania i pożegnania, imiona bohaterów, liczebniki
od 1 do 10, a także będzie miało okazję zapytać o imię i o wiek, przedstawić
się i powiedzieć, ile ma lat.
Życzę sukcesów!
Nauczyciel
Rozdział 1 School (ss. 6-19)

Drodzy Rodzice / Opiekunowie
Przed nami następny rozdział podręcznika Super Sparks 2 pt. School (Szkoła).
Dzieci powtórzą w nim i poznają nowe nazwy przyborów szkolnych, sprzętów w
klasie i kolorów. Poznają też polecenia: Wstań! Usiądź! Ręka
w górę! Ręka w dół!
W tym rozdziale można:
·
poprosić dziecko o wyjęcie z plecaka i
piórnika przyborów szkolnych i nazwanie ich, a także o podanie ich koloru
i liczby;
·
ułożyć przybory w różnych miejscach w
pokoju i zadawać dziecku pytania o położenie: Where’s the (pen)?;
·
wykorzystać elementy wycięte ze s. 77 w
Zeszycie ćwiczeń: kłaść je w różnych miejscach w klasie i zadawać dziecku
pytania: Where’s the (book)?
·
poprosić dziecko o wydawanie poleceń
rodzicowi: Sit down! (Usiądź!),
Stand up! (Wstań!), Put your hand up! (Ręka w górę!), Put your hand down! (Ręka w dół!);
·
zachęcić dziecko, aby nauczyło rodzica
pytać o samopoczucie: How are you? i
odpowiadać: I’m fine;
·
namówić dziecko, aby opowiedziało,
czego dowiedziało się o angielskiej szkole, pomagając sobie fotografiami ze
strony 18 i 19;
·
poćwiczyć pisanie nazw przyborów
szkolnych i kolorów w zwrotach typu A red
pen;
·
sprawdzić, czy
dziecko dobrze pokolorowało rysunek w ćw. 1 na s. 14 oraz bez błędu napisało pytania
i odpowiedzi w ćw. 2 na tej samej stronie.
Życzę sukcesów!
Nauczyciel
Rozdział 1 How many apples (podręcznik ss. 6-19)

Drodzy Rodzice / Opiekunowie
W rozdziale 1, zatytułowanym How many apples? (Ile jabłek?), dzieci
poznają liczebniki od 1 do 6. Nauczą się też zadawać pytania How many...? (Ile...?). Poznają również
nazwy owoców: bananas, pears i apples, a także będą umiały podać ich ilość. Dowiedzą się też,
które owoce rosną na krzewach, a które – na drzewach (s. 16)
Jeżeli chcą Państwo pomóc dziecku w
opanowaniu tego materiału, można w domu wykonać wspólnie następujące ćwiczenia:
· poprosić
dziecko, aby policzyło od 1 do 6, a potem od 6 do 1;
· poprosić, aby
nazwało poznane owoce oraz podało ich ilość (s. 15);
· porozmawiać o
historyjkach: co się wydarzyło, jakie przygody mieli bohaterowie i poprosić, by
dziecko nazwało te elementy na obrazkach, które potrafi (imiona bohaterów,
owoce, może policzyć przedmioty: kredki i jabłka);
· obejrzeć razem
wersje animowane historyjek znajdujące się na płycie ucznia;
· zachęcić
dziecko, żeby nauczyło nas piosenki albo jednego z dwóch poznanych wierszyków,
korzystając z płyty ucznia;
· położyć na
stole kilka jabłek, gruszek i bananów oraz poprosić, aby dziecko podało ich
ilość i nazwę po angielsku;
· przejrzeć ćwiczenia
w zeszycie ćwiczeń i zapytać, które z ćwiczeń w tym rozdziale najbardziej się
dziecku podobało;
· zajrzeć na
stronę ze słowniczkiem obrazkowym (zeszyt ćwiczeń s. 13) i poprosić o nazwanie
obrazków (alternatywnie, rodzice mówią słowa, a dziecko wskazuje odpowiednie
obrazki);
· samodzielnie
wykonać karty do gry w memory (po dwie karty z takim samym obrazkiem) i zagrać
z dzieckiem, aby utrwalić poznane wyrazy.
Powodzenia!
Nauczyciel
Rozdział wstępny Hello! (podręcznik ss. 2-5)

Drodzy Rodzice / Opiekunowie
W rozdziale wstępnym, zatytułowanym Hello! (Cześć!), dzieci uczą się witać (Hello!) i żegnać (Goodbye!) po angielsku oraz pytać o imię i się przedstawiać (What’s your name? I’m…). Poznają też
imiona bohaterów, których przygody będzie śledzić w kolejnych rozdziałach
(historyjki Zabella! oraz Forest Tales).
Jeżeli chcą Państwo pomóc dziecku w
opanowaniu tego materiału, można w domu wykonać wspólnie następujące ćwiczenia:
· poprosić
dziecko, aby wskazało bohaterów obu historyjek i powiedziało, jak się nazywają;
· zachęcić
dziecko, żeby przywitało się, a potem pożegnało z ulubioną zabawką pluszową lub
lalką (Hello, Kubuś!, Goodbye, Kubuś!);
· wypowiadać
imiona bohaterów historyjek, a dziecko odnajduje ich na obrazkach i pokazuje
palcem;
· zapytać, która
historyjka bardziej się dziecku podobała;
· obejrzeć razem
wersje animowane historyjek znajdujące się na płycie ucznia;
· zachęcić
dziecko, żeby nauczyło nas piosenki albo jednego z dwóch poznanych wierszyków,
korzystając z płyty ucznia;
· zapytać, które
z ćwiczeń w tym rozdziale najbardziej się dziecku podobało.
Powodzenia!
Nauczyciel
ROK SZKOLNY 2016/2017
PORTFOLIO JĘZYKOWE
Od marca klasy II S.P. rozpoczęły pracę z Europejskim Portfolio Językowym. Wszyscy uczniowie otrzymali bezpłatne egzemplarze dzięki współpracy z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji ORE.
"Europejskie Portfolio Językowe dla dzieci od 6 do 10 lat" jest indywidualnym zapisem procesu uczenia się, który umożliwia uczniowi zaprezentowanie umiejętności językowych i doświadczeń interkulturowych. Portfolio adresowane jest do dzieci szkół podstawowych. Jego celem jest wspieranie ucznia w zdobywaniu kompetencji różnojęzycznej oraz kształcenie refleksji na temat procesu uczenia się języków. „Europejskie portfolio językowe dla dzieci od 6 do 10 lat" obejmuje poziomy biegłości językowej od A1 do B1 i dotyczy doświadczeń oraz umiejętności zarówno językowych, jak i interkulturowych dziecka we wszystkich znanych mu językach. Wykazy umiejętności w obrębie każdego poziomu są dostosowane do możliwości i potrzeb dziecka w młodszym wieku szkolnym. Przewodnikiem dzieci po Europejskim portfolio językowym dla dzieci od 6 do 10 lat jest smok Europek. Ta sympatyczna postać wyjaśnia dzieciom, czym jest portfolio językowe i w jaki sposób się nim posługiwać. Pojawia się na wielu stronach i wprowadza dzieci w świat swoich doświadczeń językowych i kulturowych, zachęcając je do wykonywania kolejnych zadań.”
Praca z Europejskim portfolio językowym powinna przyczynić się do:
- Poznania siebie jako osoby uczącej się.
- Zdobycia wiary we własne możliwości.
- Stopniowego opanowania umiejętności oceny swoich postępów w poznawaniu języków i kultur.
- Refleksji nad własnymi sposobami uczenia się.
- Zdobycia samodzielności w nauce języków oraz zdolności świadomego doskonalenia kompetencji językowej, komunikacyjnej, interkulturowej i różnokulturowej.
Liczę na pilna pracę uczniów oraz zaangażowanie rodziców
Anna Gawrońska
LISTY DO RODZICÓW
KLASY I
SUPER SPARKS 1
Rozdział 4 Red hair (podręcznik ss. 50-65)

Drodzy Rodzice / Opiekunowie
Rozpoczynamy
kolejny rozdział, zatytułowany Red hair
(Czerwone włosy), w którym dzieci poznają oprócz mówionej, również pisemną
formę nazw części ciała (head = głowa, body = ciało, hands = ręce, feet =
stopy, arms = ręce, legs = nogi) i twarzy (ears = uszy, hair = włosy, eyes =
oczy, nose = nos, mouth = usta). Począwszy od tego rozdziału, będą stopniowo
rozwijać umiejętność pisania i czytania, obok słuchania i mówienia, na których
koncentrowały się dotychczasowe lekcje.
Dzieci poznają
też nazwy zwierząt egzotycznych (penguin =
pingwin, monkey = małpa, elephant = słoń, Kangarco = kangur) i ich części ciała (feet = stopy, back =
grzbiet, tail = ogon, pouch = torba (u kangura)).
Aby pomóc
dziecku, mogą Państwo:
· poprosić je o
pokazanie i nazwanie części ciała i twarzy: u siebie, u rodziców, na rysunku,
zdjęciu lub u lalki;
· zachęcić je do
przeczytania i wskazania nowych słów w książce (ss. 51 i 55);
· porozmawiać o
historyjkach: co się wydarzyło, jakie przygody mieli bohaterowie, i poprosić,
by dziecko nazwało te elementy na obrazkach, które potrafi (imiona bohaterów,
nazwy części twarzy rzeźby i potwora);
· obejrzeć razem wersje
animowane historyjek znajdujące się na płycie ucznia;
· pobawić się w
rysowanie i opisywanie potworów (np. It’s
got green hair. It’s got three eyes);
· pobawić się w
dyktando rysunkowe (opisujemy potwora, dziecko go rysuje, potem zamieniamy się
rolami);
· zachęcić
dziecko, żeby nauczyło nas piosenki albo jednego z wierszyków, korzystając z
płyty ucznia;
· przejrzeć
ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń i zapytać, które najbardziej się dziecku podobało;
· zajrzeć na
stronę ze słowniczkiem obrazkowym (zeszyt ćwiczeń s. 37) i poprosić o nazwanie
obrazków (alternatywnie, rodzice mówią słowa, a dziecko wskazuje odpowiednie
obrazki);
· samodzielnie
wykonać karty do gry w memory (po dwie karty z takim samym obrazkiem) i zagrać
z dzieckiem, aby utrwalić poznane wyrazy.
Życzę
powodzenia!
Nauczyciel
KLASY II
SUPER SPARKS 2
Rozdział 4 Food (ss. 48-61)

Drodzy Rodzice / Opiekunowie
W rozdziale 4. pt. Food
(Jedzenie) podręcznika dzieci poznają kolejne nazwy produktów spożywczych oraz
nauczą się pytać o upodobania kulinarne i odpowiadać na pytanie co lubią, a
czego nie lubią jeść.
Warto:
·
poprosić dziecko, aby nazwało rzeczy do
jedzenia, które są w domu, i wypowiedziało się, które z nich lubi
(I like...), a których nie lubi jeść (I don’t like...);
(I like...), a których nie lubi jeść (I don’t like...);
·
nakłonić, aby dziecko przeprowadziło
ankietę z rodzicami, pytając ich, co lubią jeść (Do you like..?), oczekując przy każdym pytaniu odpowiedzi Yes! (Tak!) albo No! (Nie!);
·
poćwiczyć z dzieckiem pisownię nazw produktów
spożywczych, zachęcając, aby przepisało je (np. do własnego słowniczka
obrazkowego); można też ułożyć anagramy (zmienić kolejność liter w wyrazie) i
poprosić, aby dziecko ułożyło je w odpowiedniej kolejności;
·
zachęcić podczas
posiłku, aby dziecko poprosiło rodziców o podanie jakiejś rzeczy do jedzenia,
używając pytania: Can I have some...?;
·
pobawić się w
restaurację: ułożyć menu i wcielić się w role gościa i kelnera, odgrywając
scenki podobne do tej na s. 51 w podręczniku;
·
zapytać dziecko,
jak nazywają się po angielsku potrawy przedstawione na zdjęciach na s. 60 i 61;
·
poprosić o
zaśpiewanie tradycyjnej angielskiej piosenki Five current buns (tekst znajduje się na s. 61); można jej także
posłuchać i zaśpiewać wraz z nagraniem umieszczonym na stronie internetowej Sparks Fun Zone.
Życzę wielu
ciekawych pomysłów z angielskim!
Nauczyciel
KLASY III
SUPER SPARKS 3
Rozdział 4: Shopping (ss. 48-61)

Drodzy Rodzice / Opiekunowie
W tym rozdziale (Shopping –
Zakupy) dzieci nauczą się robić zakupy, używając angielskich pieniędzy
i posługując się angielskimi nazwami produktów i sklepów. Przy tej okazji będą pytać o ceny różnych produktów
i podawać je. Będą bawiły się też w sklep po angielsku. Kolejną ważną umiejętnością, jaką dzieci przyswajają w tym rozdziale, jest utrwalenie liczebników i nauka liczenia do stu.
i posługując się angielskimi nazwami produktów i sklepów. Przy tej okazji będą pytać o ceny różnych produktów
i podawać je. Będą bawiły się też w sklep po angielsku. Kolejną ważną umiejętnością, jaką dzieci przyswajają w tym rozdziale, jest utrwalenie liczebników i nauka liczenia do stu.
Aby pomóc dziecku lepiej opanować poznane słownictwo i zwroty, można:
·
zachęcić, aby wymieniło wszystkie
poznane nazwy sklepów;
·
poprosić, aby wymieniło nazwy sklepów,
które znajdują się w okolicy;
·
podczas robienia zakupów w sklepie
samoobsługowym poprosić dziecko, by odczytywało ceny po angielsku;
·
poprosić, aby policzyły od 1 do 100 i
od 100 do 1, a potem dziesiątkami;
·
razem wyciąć z kartonu monety z różnymi
nominałami, przygotować szyld określający rodzaj sklepu np. piśmienniczy,
przygotować kilka przedmiotów i odegrać wspólnie scenkę w sklepie (s. 50).
Sklepy można zmieniać, dopóki zabawa się nie znudzi; elementy przydatne do
odgrywania scenek można wyciąć ze s. 83 w Zeszycie ćwiczeń;
·
poprosić dziecko, aby zaśpiewało
piosenkę (s. 55) i spróbowało nauczyć rodziców. Można skorzystać z płyty audio
dołączonej do podręcznika (ścieżka 2.31) lub ze strony internetowej Sparks Fun Zone;
·
poprosić dziecko, by opisało zdjęcia na
s. 60 i 61, używając jak najwięcej angielskich określeń.
Życzę sukcesów!
Nauczyciel
LISTY DO RODZICÓW
KLASY
I
Rozdział 3 Ten books
(podręcznik ss. 36-49)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
Rozdział 3. zatytułowany jest Ten books
(Dziesięć książek) i dzieci nauczą się z niego nazw przyborów szkolnych (a book = książka, a ruler =
linijka, a pencil =
ołówek, a rubber =
gumka, a pen =
długopis, a pencil
case = piórnik,
a school bag = tornister, a copy book =
zeszyt, a crayon =
kredka, a pencil
sharpener = temperówka) oraz nowych liczebników (7-10). Kończąc ten
rozdział, będą więc umiały liczyć od 1 do 10 oraz nazwać przybory szkolne,
których używają w czasie lekcji i w domu.
Rodzice mogą pomóc opanować nowe słownictwo w
następujący sposób:
· poprosić dziecko, aby wyjęło z tornistra i nazwało po angielsku swoje
przybory szkolne, potem może je policzyć i podać ich kolory, np. It’s a red crayon; four pencils;
· zachęcić do pokazania, jak umie liczyć od 1 do 10 i od 10 do 1;
· narysować dziecku palcem na plecach cyfrę i poprosić, aby zgadło, jaka
to cyfra (po angielsku);
· pobawić się w układanie z przyborów lub rysowanie ciągów logicznych
(zob. podręcznik s. 46);
· porozmawiać o historyjkach: co się wydarzyło, jakie przygody mieli
bohaterowie, i poprosić, by dziecko nazwało te elementy na obrazkach, które
potrafi (imiona bohaterów, nazwy przyborów, ich liczba i kolory);
· obejrzeć razem wersje animowane historyjek znajdujące się na płycie
ucznia;
· zachęcić dziecko, żeby nauczyło nas piosenki albo jednego z wierszyków,
korzystając z płyty ucznia;
· przejrzeć ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń i zapytać, które najbardziej się
dziecku podobało;
· zajrzeć na stronę ze słowniczkiem obrazkowym (zeszyt ćwiczeń s. 29) i
poprosić o nazwanie obrazków (alternatywnie, rodzice mówią słowa, a dziecko
wskazuje odpowiednie obrazki);
· samodzielnie wykonać karty do gry w memory (po dwie karty z takim samym
obrazkiem) i zagrać z dzieckiem, aby utrwalić poznane wyrazy.
Życzę powodzenia!
Nauczyciel
KLASY II
Rozdział 3 At home (ss.
34-47)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
W rozdziale, który właśnie rozpoczynamy pt. At home (W domu), dzieci przypomną sobie poznane wcześniej nazwy członków rodziny i pomieszczeń w domu oraz nauczą się nowych określeń. Będą także zadawać pytania, gdzie znajdują się domownicy.
W rozdziale, który właśnie rozpoczynamy pt. At home (W domu), dzieci przypomną sobie poznane wcześniej nazwy członków rodziny i pomieszczeń w domu oraz nauczą się nowych określeń. Będą także zadawać pytania, gdzie znajdują się domownicy.
-zachęcić dziecko do nazwania po angielsku członków
swojej rodziny (np. na rodzinnych zdjęciach);
-poćwiczyć pisanie nazw członków rodziny w zeszycie
lub w Słowniczku
obrazkowym (Zeszyt ćwiczeń s. 35);
-sprawdzić, czy dziecko poprawnie podpisało
pomieszczenia (Zeszyt ćwiczeń ćw. 1 s. 28);
-pobawić się wyciętymi ze s. 81 w Zeszycie ćwiczeń
postaciami członków rodziny: można je na zmianę umieszczać w różnych
pomieszczeniach i pytać, gdzie ta osoba się znajduje (Where’s…?).
-namówić dziecko do narysowania swojego drzewa genealogicznego i podpisania osób;
-zobaczyć, czy dziecko poprawnie napisało zdania opisujące różnice między dwoma rysunkami (Zeszyt ćwiczeń ćw.1, s. 30);
-namówić dziecko do narysowania swojego drzewa genealogicznego i podpisania osób;
-zobaczyć, czy dziecko poprawnie napisało zdania opisujące różnice między dwoma rysunkami (Zeszyt ćwiczeń ćw.1, s. 30);
-poprosić, aby dziecko wydawało rodzicom polecenia po
angielsku: Zamknij
oczy! Otwórz oczy! Policz do 10!
-zapytać, czego dowiedziało się o Pałacu Buckingham:
kto tam mieszka, co tam się odbywa, kto go pilnuje.
Trzymam kciuki!
Nauczyciel
KLASY III
Rozdział 3: In the park (ss.
32-47)

Drodzy Rodzice / Opiekunowie
W rozdziale 3 (In the park)
głównym tematem jest zabawa w parku. Dzieci uczą się opisywać to, co się w
danej chwili dzieje, np. co robią dzieci na obrazku. W języku angielskim
używamy wtedy formy ciągłej czasownika, dodając do formy bezokolicznika
końcówkę -ing.
Dzieci szybko przyswajają sobie tę zasadę. Ponadto nauczą się określać pogodę i
pytać o nią.
Mogą Państwo pomóc dziecku przyswoić nowy materiał na
wiele sposobów:
· poprosić, aby opisało jeden z obrazków w tym rozdziale, nazywając
czynności, które wykonują bohaterowie;
· pobawić się w kalambury: jedna osoba udaje, że wykonuje jedną z
czynności, których nazwy pojawiają się w tym rozdziale, a druga zgaduje, co to
za czynność, mówiąc:
playing tennis;
· tę zabawę można uatrakcyjnić, wycinając karty ze s. 81 w Zeszycie
ćwiczeń i losując je; należy przedstawić gestami czynność zilustrowaną na
karcie.
· poprosić, aby kilka dni z rzędu dziecko mówiło nam, jaka jest pogoda,
może również zrobić tabelkę z datami
i wpisywać wyrażenia np. It’s sunny oraz rysować odpowiedni symbol;
i wpisywać wyrażenia np. It’s sunny oraz rysować odpowiedni symbol;
· obejrzeć prognozę pogody w telewizji anglojęzycznej;
· zapytać, jaki sposób spędzania wolnego czasu, spośród pokazanych na
ilustracji na s. 37, najbardziej się dziecku podoba, i poprosić, by
powiedziało, co kto robi;
· zagrać w grę Zabadoo says,
używając poznanych w tym rozdziale poleceń: Sing! (Śpiewaj!),
Dance!
(Tańcz!) i Whistle!
(Zagwiżdż!);
· poprosić dziecko, by opisało, co przedstawiają zdjęcia na s. 46 i 47,
używając jak najwięcej angielskich określeń.
Powodzenia!
Nauczyciel
WYNIKI KONKURSU Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA KLAS I-III
KLASY II
"The Great Britain"
I miejsce – Mateusz Rybarczyk
2b
II miejsce – Jan Borowski 2d
Maria Przestasz 2d
III miejsce – Wiktoria Tryc
2b
WYRÓŻNIENIA
1.Gabrysia Opalińska 2d
2.Maurycy Gasiul 2b
3.Michał Łączyński 2d
4.Michał Peterek 2a
5.Krystian Zgódka 2b
6. Monika Szymczak 2c
7.Zuzia Pawlak 2a
8.Maria Przystasz 2d
9.Małgosia Parzydeł 2b
10.Kacper Porębski 2e
11.Bartek Rolek 2b
12.Julia Rybak 2d
13.Julia Olszewska 2c
14.Ola Pasoń 2d
15.Jas Sot 2a
16.Karolina Frontczak 2d
17.Antosia Brzozowska 2c
18.Szymon Łezka 2d
19.Wiktoria Pruśniewska 2a
20.Adam Zub 2a
21.Huber Pilaszek 2c
22.Julia Surmaczyńska 2c
23.Julian Miros 2b
24.Małgosia Szczytyńska 2d
25.Mikołaj Brzozowski 2c
KLASY III
"My dream house"
I miejsce – Dominika
Ścibiorek 3d
II miejsce – Kinga Larenta 3a
III miejsce – Małgosia
Brylińska 3e
Wiktoria Rzeźnicka 3a
WYRÓŻNIENIA
1.Martyna Dobczyńska 3e
2.Nicola Wróbel 3b
3.Zuzia Łojszczyk 3a
4.Julia Mańkowska 3b
5.Magda Tchórzewska 3d
6.Maya Muzyczek 3a
7.Bartek Pasoń 3c
8.Karina Ogorzelec 3e
9.Michał Chomiak 3a
10.Ola Wytrykus 3e
11.Piotr Kurek 3e
12.Darek Górniak 3b
13.Patrycja Tryc 3b
14.Ola Tomaszewska 3e
15.Maja Kalisz 3e
CONGRATULATION!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
LIST DO RODZICÓW KLAS III
Rozdział 2: Our house (ss. 20-31)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
Tematem rozdziału 2. pt. Our house jest
dom. W podręczniku Super Sparks 2
dzieci poznały nazwy pomieszczeń, a teraz będą je powtarzać i uczyć się, jak
nazywać różne sprzęty i przedmioty w domu. W tym rozdziale nauczą się zadawać
pytania o to, gdzie się coś znajduje i odpowiadać na nie. W lekcji Culture Corner będą miały okazję obejrzeć
zdjęcia niezwykłych domów z różnych stron świata i porozmawiać o nich.
Aby utrwalić materiał z podręcznika w domu, warto:
·
poprosić dziecko, aby przeszło się z
nami po domu i nazwało jak największą ilość przedmiotów po angielsku;
·
zachęcić, aby przygotowało karteczki z
nazwami i pozawieszać je np. na lodówce, wannie, krześle;
·
poprosić dziecko, by opisało swój pokój,
używając zwrotu There is…;
·
sprawdzić, czy poprawnie napisało
zdania w ćw. 1 na s. 24 w Zeszycie ćwiczeń;
·
zapytać, czy potrafi zadać pytanie po
angielsku, np.: Gdzie jest torba? (Where’s
the bag?) i odpowiedzieć pełnym zdaniem, np.: Jest pod łóżkiem (It’s under the bed);
·
wyciąć elementy ze s. 79 w Zeszycie
ćwiczeń, a potem układać przedmioty i zwierzęta w różnych miejscach w pokoju i poprosić
dziecko, by opisało pokój: There’s a
guitar…There are monkeys…; należy
zwrócić dziecku uwagę, że niektórych przedmiotów jest kilka, wówczas należy
użyć zwrotu w liczbie mnogiej (There
are), gitara zaś jest jedna (There
is);
·
poprosić, by dziecko opisało po
angielsku niezwykłe domy przedstawione na s. 32 i 33 w podręczniku.
Miłej nauki,
Nauczyciel

LIST DO RODZICÓW KLAS II
Rozdział 2 Clothes (ss. 20-33)

Drodzy Rodzice / Opiekunowie
Rozpoczynamy rozdział 2. podręcznika pt. Clothes (Ubrania). Dzieci poznają w nim nazwy ubrań, kolorów oraz
nazwy zawodów. Nauczą się też opisywać, co ktoś ma na sobie oraz zadawać pytania
o to, kim ktoś jest, i udzielać odpowiedzi.
W tym rozdziale można:
·
poprosić dziecko o nazwanie ubrań,
które ma w szafie, i ich kolorów;
·
zachęcić dziecko do opisania tego, co
ma na sobie, przy pomocy zwrotu: I’m
wearing...;
·
namówić dziecko do opisania ubioru osób
przez nas narysowanych lub przedstawionych na zdjęciach w czasopismach przy
pomocy zwrotu He / She’s wearing... (On
/ Ona ma na sobie...);
·
wykorzystać elementy wycięte ze s. 79 w
Zeszycie ćwiczeń: układać różne ubrania na postaci i prosić dziecko, by je
opisywało: He / She’s wearing... (On
/ Ona ma na sobie...);
·
poćwiczyć czytanie i pisanie i poznanych
nazw ubrań (Zeszyt ćwiczeń s. 16);
·
poprosić dziecko o pokazanie i
następnie wydawanie rodzicowi poleceń: Turn
around! (Obróć się!), Pick up a
pencil! (Podnieś ołówek!), Put down a
pencil! (Odłóż ołówek!);
·
sprawdzić, czy
dziecko dobrze pokolorowało rysunek w ćw. 1 s. 23 oraz bez błędu opisało
rysunek w ćw. 2 s. 24;
·
zapytać, jakie
zawody wykonują i w co są ubrani ludzie przedstawieni na zdjęciach w
podręczniku na s. 32 i 33.
Miłej zabawy z
angielskim!
Nauczyciel
LIST DO RODZICÓW KLAS I
Rozdział 2 Blue paint (podręcznik ss. 20-35)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
Przed nami rozdział drugi pt. Blue paint (Niebieska farba). W tym
rozdziale dzieci nauczą się nazywać kolory. Poznają trzy barwy podstawowe (blue, yellow, red) i przypomną sobie,
jak z nich powstają barwy pochodne (orange,
purple, green). Będą odpowiadać na pytania o kolor What colour is it? (Jaki to kolor?): It’s... (To jest...).
Drugim zestawem słów, wprowadzonym w
tym rozdziale, są zabawki: a doll (lalka),
a ball (piłka), a car (samochodzik), a kite
(latawiec), a teddy (miś), a train (kolejka). Dzieci będą pytać i
odpowiadać na pytanie: What’s this?
(Co to jest?) oraz podawać kolor poznanych zabawek.
Rodzice mogą pomóc w utrwaleniu nowego
materiału w następujący sposób:
· zachęcić
dziecko, aby wymieniło poznane kolory;
· poprosić, aby
dziecko nazwało kolory przedmiotów, które się wokół niego znajdują, np.: na
biurku, na stole, w pokoju;
· zapytać, czy ma
w domu te zabawki, których nazwy poznało po angielsku, i poprosić o nazwanie
ich i podanie koloru;
· zapytać o
kolory tęczy i poprosić o zaśpiewanie piosenki o tęczy (s. 30);
· porozmawiać o
historyjkach: co się wydarzyło, jakie przygody mieli bohaterowie, i poprosić,
by dziecko nazwało te elementy na obrazkach, które potrafi (imiona bohaterów,
kolory farb, latawiec);
· obejrzeć razem
wersje animowane historyjek znajdujące się na płycie ucznia;
· zachęcić
dziecko, żeby nauczyło nas piosenki albo jednego z wierszyków, korzystając z
płyty ucznia;
· przejrzeć
ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń i zapytać, które najbardziej się dziecku podobało;
· zajrzeć na
stronę ze słowniczkiem obrazkowym (zeszyt ćwiczeń s. 21) i poprosić o nazwanie
obrazków (alternatywnie, rodzice mówią słowa, a dziecko wskazuje odpowiednie
obrazki);
· samodzielnie
wykonać karty do gry w memory (po dwie karty z takim samym obrazkiem) i zagrać
z dzieckiem, aby utrwalić poznane wyrazy.
· sprawdzić w
zeszycie pracę domową z mieszania barw i poprosić, aby dziecko odczytało barwy;
· można razem
mieszać farby i prosić o nazwanie powstałych kolorów.
Miłej
zabawy!
Nauczyciel

Insta.Ling
Podsumowanie pierwszego miesiąca z programem wypadło wspaniale. VERY GOOD Liczę na was moi drodzy uczniowie. Wiem, że pilnie pracujecie i w kolejnych miesiącach, szóstki zdobędzie jeszcze więcej osób. A przede wszystkim poznacie jeszcze więcej nowych słów.W miesiącu październiku, 6 za swoja ciężką prace z programem otrzymują:
KLASA 3A
CHOMIAK MICHAŁ
DWOJAK JAKUB
GAWLIK KACPER
HOŁOWIEŃKO EWA
KORCZ BARTOSZ
LIS JAN
LIS PAWEŁ
LISOWSKA OLIWIA
MUZYCZEK MAYA
KLASA 3B
FRĄCKIEWICZ MAŁGOSIA
GĄSIOREK OLIWIA
LARENTA KINGA
SIONEK ALA
STEFAŃSKA KAROLINA
TRYC PATRYCJA
KLASA 3C
BARTOSZEK MELANIA
KIELISZEK KACPER
KIERUŃCZAK WERONIKA
ŁAWNICZAK MATEUSZ
NAROŻNICKA WERONIKA
PASOŃ BARTOSZ
PRZYGODA DANIEL
SOBCZAK ZOFIA
STYŚ ALEKSANDER
WOJTAŚ ANIA
WOŹNIAK JULIA
ZAWADZKA KLAUDIA
KLASA 3D
KAZANOWSKI DOMINIK
TCHÓRZEWSKA MAGDA
KLASA 3E
ANDRZEJCZAK MAJA
BRYLIŃSKA MAŁGOSIA
DOBCZYŃSKA MARTYNA
KUREK PIOTR
REDLIŃSKA WIKTORIA
STELMASZCZYK NICOLA
CONGRATULATION !!!!!
Język angielski w naszej szkole
Najmłodsi uczniowie naszej szkoły zaczynają prowadzić
zeszyty do
języka angielskiego od kl.2.
Muszą przygotować specjalną pierwszą stronę.
Piszą tam swoje imię oraz wklejają lub rysują siebie.
A oto efekty ich zmagań:
KLASA 2C
KLASA 2B
KLASA 2D