SUPER SPARKS 1
Rozdział 5 I like ice-cream! (podręcznik ss. 66-79)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
Przed nami
kolejny rozdział podręcznika pt. I like
ice-cream (Lubię lody). Dzieci nauczą się nazywać kilka produktów
spożywczych i potraw (ice-cream =
lody, pizza, water = woda, sandwiches
= kanapki, juice = sok, oranges = pomarańcze, cheese = ser, jam = dżem, bread =
chleb, butter = masło, ham = szynka, honey = miód) oraz mówić o tym, co lubią (I like…), a czego nie lubią jeść (I don’t like…). Będą odczytywać nowe wyrazy i zapisywać je po
śladzie. Warto systematycznie sprawdzać, czy dziecko starannie i poprawnie
pisze po śladzie i czy potrafi przeczytać nowe wyrazy.
Aby wspomóc
dziecko w nauce, można:
· poprosić je o
nazwanie produktów spożywczych w czasie wspólnego posiłku;
· zachęcić je do
przeczytania nazw produktów spożywczych i potraw w podręczniku (s. 67 i 71);
· sprawdzić, czy
poprawnie podpisało rzeczy do jedzenia na rysunkach (zeszyt ćwiczeń s. 40);
·
poprosić je o to, by powiedziało po
angielsku, co lubi i czego nie lubi jeść, używając zwrotów I like... i I don’t like...;
· wspólnie
poszukać angielskich nazw produktów spożywczych w sklepie czy w domu, np. cornflakes, tea, coffee, cheese, milk;
· porozmawiać o
historyjkach: co się wydarzyło, jakie przygody mieli bohaterowie, i poprosić,
by dziecko nazwało te elementy na obrazkach, które potrafi (imiona bohaterów,
produkty spożywcze i potrawy);
· obejrzeć razem
wersje animowane historyjek znajdujące się na płycie ucznia;
· zachęcić
dziecko, żeby nauczyło nas piosenki albo jednego z wierszyków, korzystając z
płyty ucznia;
· przejrzeć
ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń i zapytać, które najbardziej się dziecku podobało;
· zajrzeć na
stronę ze słowniczkiem obrazkowym (zeszyt ćwiczeń s. 45) i poprosić o nazwanie
obrazków (alternatywnie, rodzice mówią słowa, a dziecko wskazuje odpowiednie
obrazki);
· samodzielnie
wykonać karty do gry w memory (po dwie karty z takim samym obrazkiem) i zagrać
z dzieckiem, aby utrwalić poznane wyrazy.
Wielu
przyjemnych chwil z angielskim!
Nauczyciel
SUPER SPARKS 2
Rozdział 4 Food (ss. 48-61)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
W rozdziale 4. pt. Food
(Jedzenie) podręcznika dzieci poznają kolejne nazwy produktów spożywczych oraz
nauczą się pytać o upodobania kulinarne i odpowiadać na pytanie co lubią, a
czego nie lubią jeść.
Warto:
·
poprosić dziecko, aby nazwało rzeczy do
jedzenia, które są w domu, i wypowiedziało się, które z nich lubi
(I like...), a których nie lubi jeść (I don’t like...);
(I like...), a których nie lubi jeść (I don’t like...);
·
nakłonić, aby dziecko przeprowadziło
ankietę z rodzicami, pytając ich, co lubią jeść (Do you like..?), oczekując przy każdym pytaniu odpowiedzi Yes! (Tak!) albo No! (Nie!);
·
poćwiczyć z dzieckiem pisownię nazw produktów
spożywczych, zachęcając, aby przepisało je (np. do własnego słowniczka
obrazkowego); można też ułożyć anagramy (zmienić kolejność liter w wyrazie) i
poprosić, aby dziecko ułożyło je w odpowiedniej kolejności;
·
zachęcić podczas
posiłku, aby dziecko poprosiło rodziców o podanie jakiejś rzeczy do jedzenia,
używając pytania: Can I have some...?;
·
pobawić się w
restaurację: ułożyć menu i wcielić się w role gościa i kelnera, odgrywając
scenki podobne do tej na s. 51 w podręczniku;
·
zapytać dziecko,
jak nazywają się po angielsku potrawy przedstawione na zdjęciach na s. 60 i 61;
·
poprosić o
zaśpiewanie tradycyjnej angielskiej piosenki Five current buns (tekst znajduje się na s. 61); można jej także
posłuchać i zaśpiewać wraz z nagraniem umieszczonym na stronie internetowej Sparks Fun Zone.
Życzę wielu
ciekawych pomysłów z angielskim!
Nauczyciel
YOUNG TREETOPS 3
W rozdziale 4 pt Meal times (Czas posiłków) podręcznika dzieci poznają kolejne nazwy produktów spożywczych oraz
nauczą się pytać o upodobania kulinarne i odpowiadać na pytanie co lubią, a
czego nie lubią jeść.
Życzę wielu
ciekawych pomysłów z angielskim!
Nauczyciel
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz