Rozdział 6 A pink parrot! (podręcznik ss. 80-95)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
Rozpoczynamy
ostatni rozdział podręcznika Super Sparks
1 pt. A pink parrot! (Różowa
papuga). Dzieci poznają
w nim nazwy
zwierząt (cat = kot, dog = pies, hamster = chomik, parrot =
papuga, fish = ryba, rabbit = królik) i nowe kolory (white = biały, black = czarny, pink =różowy, grey = szary, brown = brązowy). Będzie okazja do powtórzenia kolorów z rozdziału
2 i poznania ich formy pisemnej. Nauczą się też pytać kolegi lub koleżanki o
posiadane zwierzątka domowe (Have you got
s pet?).
Pracując z tym
rozdziałem, można:
· poprosić
dziecko, aby nazwało zwierzęta na obrazku w książce (s. 80), zwierzęta w domu
czy swoje zabawki przedstawiające zwierzęta;
· zachęcić
dziecko do porównania odgłosów, które wydają zwierzęta po polsku i po angielsku
(np. ‘Hau, hau’
i ‘Woof, woof’);
i ‘Woof, woof’);
· poprosić
dziecko o nazwanie kolorów kredek czy flamastrów w piórniku;
· poprosić
dziecko o odczytanie wszystkich kolorów (nowych i powtórzonych z rozdziału 2)
na s. 85 w podręczniku;
· zaproponować
dziecku narysowanie różnych zwierząt dwoma lub trzema kolorami i opisanie ich
pełnym zdaniem, np. Here is a cat. It’s
white and grey;
· porozmawiać o
historyjkach: co się wydarzyło, jakie przygody mieli bohaterowie, i poprosić,
by dziecko nazwało te elementy na obrazkach, które potrafi (imiona bohaterów,
zwierzęta i kolory);
· obejrzeć razem
wersje animowane historyjek znajdujące się na płycie ucznia;
· zachęcić
dziecko, żeby nauczyło nas piosenki albo jednego wierszyków, korzystając z
płyty ucznia;
· przejrzeć
ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń i zapytać, które najbardziej się dziecku podobało;
· zajrzeć na
stronę ze słowniczkiem obrazkowym (zeszyt ćwiczeń s. 53) i poprosić o nazwanie
obrazków (alternatywnie, rodzice mówią słowa, a dziecko wskazuje odpowiednie
obrazki);
· samodzielnie
wykonać karty do gry w memory (po dwie karty z takim samym obrazkiem) i zagrać
z dzieckiem, aby utrwalić poznane wyrazy.
Życzę
przyjemnej zabawy!
Nauczyciel
KLASY 2
Rozdział 5 Favourite
things (ss. 62-75)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
Przed nami 5. rozdział podręcznika Super
Sparks 2 pt. Favourite things
(Ulubione rzeczy), w którym dzieci poznają nazwy nowych zabawek i przedmiotów.
Nauczą się także mówić, jakie zabawki mają i zapytają swoich kolegów w klasie o
ich ulubione zabawki i kolory.
Pracując wspólnie nad tym rozdziałem w domu, można:
·
poprosić dziecko, by poszukało w domu,
pokazało nam i nazwało po angielsku swoje ulubione zabawki i rzeczy;
·
sprawdzić, czy dziecko poprawnie podpisało
swoje ulubione rzeczy w ćw. 1 na s. 51;
·
zachęcić dziecko, by wykonało
książeczkę o swoich ulubionych kolorach, zabawkach, liczbach i produktach spożywczych
(wskazówki, jak wykonać książeczkę, znajdują się w Zeszycie ćwiczeń na s. 85);
·
powtórzyć słówka ze Słowniczka obrazkowego, używając zwrotu:
I love... (Uwielbiam...);
·
pomóc dziecku wybrać słówka z lekcji na
s. 63, wpisać je do jego własnego słowniczka obrazkowego i zilustrować rysunkami;
·
zapytać dziecko,
jak nazywają się po angielsku popularne w UK hobby przedstawione na zdjęciach
na s. 74 i 75;
·
poprosić o
zaśpiewanie tradycyjnej angielskiej piosenki Once I caught a fish alive (tekst znajduje się na s. 75); można jej także
posłuchać i zaśpiewać wraz z nagraniem umieszczonym na stronie internetowej Sparks Fun Zone.
Powodzenia!
KLASY 3
Rozdział 5 Daily rutine.
Poznajemy słownictwo zwiazane z czynnościami dnia codziennego.
Powtarzamy czasowniki.
Uczymy się zegara-pełne godziny, minuty, kwadranse.
Powodzenia!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz