sobota, 22 kwietnia 2017

LISTY DO RODZICÓW klas 1,2,3

KLASY 1

Rozdział 6 A pink parrot! (podręcznik ss. 80-95)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
Rozpoczynamy ostatni rozdział podręcznika Super Sparks 1 pt. A pink parrot! (Różowa papuga). Dzieci poznają
w nim nazwy zwierząt (cat = kot, dog = pies, hamster = chomik, parrot = papuga, fish = ryba, rabbit = królik) i nowe kolory (white = biały, black = czarny, pink =różowy, grey = szary, brown = brązowy). Będzie okazja do powtórzenia kolorów z rozdziału 2 i poznania ich formy pisemnej. Nauczą się też pytać kolegi lub koleżanki o posiadane zwierzątka domowe (Have you got s pet?).
Pracując z tym rozdziałem, można:
·    poprosić dziecko, aby nazwało zwierzęta na obrazku w książce (s. 80), zwierzęta w domu czy swoje zabawki przedstawiające zwierzęta;
·    zachęcić dziecko do porównania odgłosów, które wydają zwierzęta po polsku i po angielsku (np. ‘Hau, hau’
i ‘Woof, woof’);
·    poprosić dziecko o nazwanie kolorów kredek czy flamastrów w piórniku;
·    poprosić dziecko o odczytanie wszystkich kolorów (nowych i powtórzonych z rozdziału 2) na s. 85 w podręczniku;
·    zaproponować dziecku narysowanie różnych zwierząt dwoma lub trzema kolorami i opisanie ich pełnym zdaniem, np. Here is a cat. It’s white and grey;
·    porozmawiać o historyjkach: co się wydarzyło, jakie przygody mieli bohaterowie, i poprosić, by dziecko nazwało te elementy na obrazkach, które potrafi (imiona bohaterów, zwierzęta i kolory);
·    obejrzeć razem wersje animowane historyjek znajdujące się na płycie ucznia;
·    zachęcić dziecko, żeby nauczyło nas piosenki albo jednego wierszyków, korzystając z płyty ucznia;
·    przejrzeć ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń i zapytać, które najbardziej się dziecku podobało;
·    zajrzeć na stronę ze słowniczkiem obrazkowym (zeszyt ćwiczeń s. 53) i poprosić o nazwanie obrazków (alternatywnie, rodzice mówią słowa, a dziecko wskazuje odpowiednie obrazki);
·    samodzielnie wykonać karty do gry w memory (po dwie karty z takim samym obrazkiem) i zagrać z dzieckiem, aby utrwalić poznane wyrazy.
Życzę przyjemnej zabawy!
Nauczyciel


KLASY 2
Rozdział 5 Favourite things (ss. 62-75)
Drodzy Rodzice / Opiekunowie
Przed nami 5. rozdział podręcznika Super Sparks 2 pt. Favourite things (Ulubione rzeczy), w którym dzieci poznają nazwy nowych zabawek i przedmiotów. Nauczą się także mówić, jakie zabawki mają i zapytają swoich kolegów w klasie o ich ulubione zabawki i kolory.
Pracując wspólnie nad tym rozdziałem w domu, można:
·    poprosić dziecko, by poszukało w domu, pokazało nam i nazwało po angielsku swoje ulubione zabawki i rzeczy;
·    sprawdzić, czy dziecko poprawnie podpisało swoje ulubione rzeczy w ćw. 1 na s. 51;
·    zachęcić dziecko, by wykonało książeczkę o swoich ulubionych kolorach, zabawkach, liczbach i produktach spożywczych (wskazówki, jak wykonać książeczkę, znajdują się w Zeszycie ćwiczeń na s. 85);
·    powtórzyć słówka ze Słowniczka obrazkowego, używając zwrotu: I love... (Uwielbiam...);
·    pomóc dziecku wybrać słówka z lekcji na s. 63, wpisać je do jego własnego słowniczka obrazkowego i zilustrować rysunkami;
·    zapytać dziecko, jak nazywają się po angielsku popularne w UK hobby przedstawione na zdjęciach na s. 74 i 75;
·    poprosić o zaśpiewanie tradycyjnej angielskiej piosenki Once I caught a fish alive  (tekst znajduje się na s. 75); można jej także posłuchać i zaśpiewać wraz z nagraniem umieszczonym na stronie internetowej Sparks Fun Zone.
Powodzenia!

KLASY 3
Rozdział 5 Daily rutine.
Poznajemy słownictwo zwiazane z czynnościami dnia codziennego.
Powtarzamy czasowniki.
Uczymy się zegara-pełne godziny, minuty, kwadranse.
Powodzenia!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz