KLASA IV AB - Innowacja język angielski

Innowacja klasa IVAB

Drogi dzieci :) 


Aktualnie wszystkie materiały udostępniam na Office 365 w zakładce PLIKI w folderze z odpowiednią datą :)  Z uwagi na prośby użytkowników dwie ostanie lekcje z tego tygodnia znajdują się także tutaj.




The 27th of March 
Lesson 120 

Subject : Clanker the robot 

Do tych zajęć są załączone dwa dodatki – film i plik audio  

Jeśli obejrzeliście film już wiecie, co należy zrobić. 

Musimy wysłuchać nagrania a nastepnie wykonać dwa ćwiczenia. 

Tym razem ćwiczenia pojawią się w zakładce zadanie – co musicie zrobić? Zrobić ćwiczenia w zeszycie a następnie wstawić zdjęcie. Pamiętajcie wstawiając zdjęcie na końcu musicie wybrać opcję - PRZEŚLIJ 

Słówka do lekcji: 
parcel - paczka 
a lot of /lots of - wiele 
sure - oczywiście  
always - zawsze 
bus stop - przystanek autobusowy  
rude - niegrzeczny  
  
thin - szczupły  
fat - gruby 

HW ex 9,10/81  - praca domowa do przesłania na teams - zakładka ZADANIE 


The 26th of March 
Lesson 119  

Subject : Sharing together  

Skoro nowy początek to należy to uczcić 😊  

Dzisiaj wykonamy zadanie 4/80  

share - dzielić się  
together – razem  
swap - wymienić się  
difference  - różnica  


Co musimy zrobić? Wysłuchać piosenkę i uzupełnić ją używając już dobrze znanych nam słów - my, yourhisherourtheir 

Gotowi? 
To do dzieła  
Nagranie jest załączone w tym folderze 😊  (niestety niedostępne na blogu) 

Spodobała się Wam piosenka? Jak tak to nic nie stoi na przeszkodzie, aby posłuchać raz jeszcze 😊  

A teraz poważna praca 😉  


Zróbmy ćwiczenie na Wordwall  
theseI jeszcze jedno  


Jak zrobicie tylko jedno to nic się nie stanie 😊 pamiętajcie o tym 😊  

I nie siedźcie zbyt długo przed komputerem 😊  


25th of March 
lesson 118 
Subject: These are my favourite things 

favourite - ulubiony 
thing - rzecz 

Na poprzedniej lekcji poznaliście zaimki wskazujące - nazwa straszy, ale są bardzo proste, prawda? 

Już za chwilę będziecie mogli obejrzeć film na platformie Office 365, na którym postaram się trochę więcej opowiedzieć :)

A na razie - musimy troszkę jeszcze poćwiczyć. 

Pamiętacie tabelkę z ćwiczenia 1 ze strony 80? To teraz zastanówmy się czy mimo obcobrzmiącej nazwy znamy te wyrazy? Ależ oczywiście, że tak !!!

Nie raz i nie dwa ich używaliśmy. 
Mówiliśmy:

This is my book. 
Her picture is beautiful. 

Te dziwne wyrazy służą nam przyporządkowanie osobom ich rzeczy :) Niestety trzeba się tych wyrazów nauczyć ale na szczęście są one króciutkie :) 

Sprawdźmy zatem, co pamiętamy.

my - moje
your - twoje
his - jego 
her - jej 
its - onego (gdy mówimy na przykład, że kość jest pieska)
our - nasze
your - wasze
their - ich 

Proste? Oczywiście !!!


Teraz zróbcie proszę ćwiczenie z podręcznika 

HW 3/80 

24th of March
Lesson 117
Subject:  This is easy.

Tak jak w temacie lekcji - wiem, że jest łatwe. Właśnie poznaliście zaimki wskazujące.

Nie podam odpowiedzi do ćwiczenia 6/80 - wiem, że wszystkim Wam udało się je zrobić bez problemu J

Dzisiaj poćwiczymy to samo J

Postarajcie się zrobić ćwiczenia podane poniżej.  Jeśli nie macie drukarki - nie ma problemu - wystarczy jak przepiszecie do zeszytu. Czy możecie przy okazji narysować? Ależ oczywiście J


To co? Ćwiczymy?





Udanej pracy :) 


23rd of March
Lesson 116
Subject:  Those  are my cats.

Witam Was serdecznie w nowym tygodniu J

Gotowi do pracy ?
Mam nadzieję, że tak J

Dzisiaj bardzo łatwe zadanie . Popatrzcie na temat lekcji. Skoro tak napisałam to i muszę zilustrować przykład. Zatem



Those are my cats.


Dlaczego those? Spójrzcie raz jeszcze. Czy koty są blisko? Nie są w oddaleniu. Robię im zdjęcie ale nie mogę dotknąć, bo są zbyt daleko.
A teraz takie zdanie:

This is my cat.





Tak, dobrze widzicie. Teraz kocio jest bliżej.
A teraz spójrzcie do podręcznika na stronę 80.  Jest tam tabelka - przepiszmy ją J

Jeśli wskazujemy jedną rzecz w pobliżu

THIS

Jeśli jest to jedna rzecz ale w oddaleniu

THAT

Jeśli więcej rzeczy jest w pobliżu

THESE

Jeśli są one w oddaleniu

THOSE

Spójrzcie jeszcze tutaj.







HW - ex 6/80


20th of March
Lesson 115
Subject:  Her cat is black

W końcu piątek J Jesteście zmęczeni pracą w tym tygodniu? Przyznam szczerze, że ja także. Pierwszy tydzień pracy na odległość za nami i miejmy nadzieję, że nie minie zbyt wiele czasu nim się znowu zobaczymy J

A teraz do pracy.

Dzisiaj poproszę Was o to, co lubicie robić - oprócz przepisania zdań będzie musieli narysować rzeczowniki, które są wymienione  J

Np. Jeśli było by zdanie :
Dziewczynka ma chomika.


To narysujcie dziewczynkę z chomikiem.





                                      HAS GOT A



Gotowi?  Zatem do dzieła.

Najpierw zdania.



My name is Robin. This is my parrot.

His name is Peter. This is his cat.

Its name is Gogo. This is its balloon.

Our names are Mandy and Katy. These are our penguins.

Your names are Betty and Kevin. These are your lizards.

Their names are Sam and Paul. These are their crocodiles.



Pamiętacie tabelkę z ćwiczenia 1/80?

Spróbujcie gry (pamiętajcie, że możecie zmieniać opcje - są po prawej) .


Jeśli ktoś chce zmienić grę to może spróbować tej https://wordwall.net/pl/resource/406768/possessive-adjectives



Udanego Weekendu J

19th of March
Lesson 114
Subject: Possesive adjectives

Sprawdźmy czy udało się nam bezbłędnie wykonać zadanie z poprzedniej lekcji.

Robert's sister is 9 years old.
Cathy's sister is 2 years old.
Robert's brother is 2 years old.
Cathy's brother is 9 years old.

Udało się? Brawo !!


Pewnie się zastanawiacie, co jest tematem lekcji? Cóż to jest owe tajemnicze possesive adjectives ?

Jeśli spojrzycie na tabelkę na stronie 80 w ćwiczeniu 1 zobaczycie podpis - possesive adjectives - przymiotniki dzierżawcze. Hmmm czy nam coś to mówi? Pewnie niewiele, ale wiecie co? Spokojnie - zupełnie się tym nie przejmujemy w tej chwili J

Jakie mamy zadanie?

Przepisujemy pięknie tabelkę z ćwiczenia 1/80

a następnie




oglądamy dwa filmiki na youtube J



Tak, dokładnie tak - obejrzymy sobie dwa filmiki J

Całe zadanie na dzisiaj J

18th of March 
Lesson 113
Subject: My family - dialog 

Najpierw sprawdźmy czy udało się nam właściwie przetłumaczyć

What about you? -  A jak Ty? A Ty?
That's nice. - To miłe.
Really? - Naprawdę?
I'm not sure. - Nie jestem pewna/ pewny.

Tak mieliście? Super !!!



Gotowi na coś nowego?

Otwieramy podręczniki - nadal strona 79 .

Patrzymy na ćwiczenie 3.
Musimy dopasować Cathy i Roberta do ich rodzin. Gotowi?

To słuchamy - link tutaj https://padlet.com/abigail200/2bq2adaluxjv

Udało się ? Myślę, że bez problemu. 



Poniżej ćwiczenie 4.
Teraz przepiszcie do zeszytu zdania i uzupełnijcie zgodnie z tym, co usłyszeliście w nagraniu (to samo nagranie).

Jutro napiszę jakie powinne być odpowiedzi ;)

HW Ex 5/79


Jeśli masz ochotę na dodatkowe zadania możesz użyć linków do wordwalla z poprzedniej lekcji J



17 th of March 

Lesson 112

Subject Asking about family 

Powtórzmy najpierw opis postaci. Jak?
Otwórz podręcznik na stronie 78 i spójrz na ćwiczenie 5 :) 

Posłuchaj    materiał audio 1 https://padlet.com/abigail200/2bq2adaluxjv- chwilkę trzeba czasami poczekać nim usłyszysz - nie przejmuj się tym :) poczekaj :) 

A teraz postarajcie się właściwie wybrać maskotkę :) 

Mam nadzieję, że nie sprawiło Wam to najmniejszego problemu :)

Jeszcze trochę powtórki ? Świetne zadanie i możecie zmieniać opcje - mnie najbardziej podoba się przebij balon a Wam?  https://wordwall.net/pl/resource/788092/angielski-2-rozdzia%C5%82-4

Może jeszcze jedno ćwiczenie ? https://wordwall.net/pl/resource/919050

Gotowi na nowe odkrycia?

To szybko idziemy na stronę 79.

Ćwiczenie 1/79 

Hmm cóż tu mamy - asking about family - czy rozumiemy - oczywiście :) znamy każde z tych słów :)

Czy uda nam się uzupełnić dialog bez słuchania? Udało się? Jesteście dzielni !!! 

A skąd mam wiedzieć, czy dobrze uzupełniłam / uzupełniłem? 

Ależ oczywiście bez problemu sprawdzisz -  posłuchaj - materiał audio 2 - wykorzystaj link powyżej :) 

 A co znaczą wstawione przez Was zwroty?

What about you? - 
That's nice. - 
Really? - 
I'm not sure. - 

No cóż dzisiaj nie napiszę :) Postarajcie się sami przetłumaczyć :) Jeśli się nie uda - poczekajcie do następnej lekcji :) 

HW - przepisać dialog (oczywiście prawidłowo uzupełniony) do zeszytu 


16 th of March 

lesson 111

Subject: 

Dzisiaj odrobinę zabawy i powtórzenia :) 

Najpierw liczebniki 

https://wordwall.net/pl/resource/744158/angielski/numbers-11-100


potem zwierzątka

https://wordwall.net/pl/resource/480967/angielski/animals


i na koniec trochę połączonych umijętności.

https://wordwall.net/pl/resource/523581/angielski/favourite-things


Udało się?

Super!!

Jutro następne zadania :)

13th of March 

Lesson 110

Subject : Vocabulary - describing appearance


Drogie dzieci,
wczoraj umieściłam lekcje, teraz zajmiemy się rozszerzeniem opisu. 

appearance - wygląd

Więcej słownictwa znajdziecie na obrazku poniżej - można pobrać i wydrukować oraz wkleić w zeszycie. Jeśli nie możesz - wystarczy przerysować lub tylko przepisać :) 


Przepisujemy i tłumaczymy - mam nadzieję, że uda się przetłumaczyć bez problemu - widzimy na obrazku :) 

Wygląd człowieka to przecież nie tylko włosy J



Ale po kolei:

poniżej znajdziecie zdjęcie - można pobrać na komputer i wydrukować. Nie możesz - nie ma problemu - przepisz nowe słówka - co znaczą - widzimy na obrazku :) Dzięki temu będziemy mieli więcej słówek dotyczących wyglądu 


Czy też czujecie, że potrzebujemy więcej? Ja także :) Zatem kolejna grafika - instrukcja taka sama jak powyżej :) 

Uff, mamy sporo :) 

To teraz odrobinę popracujemy :) 
Bierzemy zdjęcie i opisujemy :) możecie opisać kogoś z rodziny, możecie znaną postać. 
A jak to zrobić - warto przypomnieć sobie :

I have got long brown hair. I have got blue eyes. 

Ale

I am short and plum.

Oczywiście, co się znajdzie w Waszym opisie zależy od Was :) 

Pozdrawiam serdecznie i do następnej lekcji :) 



12th of March Lesson 109
Subject: Have got

Na stronie 78 w podręcznikach znajdziecie tabelkę - zieloną.

To czasownik HAVE GOT i jego odmiana. Proszę przepiszcie tabelkę do zeszytu. Nie powinno to Wam sprawić żadnego problemu - na poprzednich lekcjach ćwiczyliśmy wszystkie formy osobowe HAVE GOT. 

Pamiętamy - have got ma takie same formy dla wszystkich osób oprócz - 3 osoby liczby pojedynczej. 

Czyli jeśli mówicie - HE, SHE, IT albo my mother, my sister - to używacie formy HAS GOT

I have got short brown hair.

My sister has got long fair hair.

Jak już przepiszecie tabelkę, przypomnijcie sobie, że omawialiśmy włosy - Jagódka śmiała się, że są to peruki :) 

Do naszych słówek dodajmy 

wavy - falowane 

shoulder-lenght - włosy do ramion

red - rude

trimmed - takie króciutkie jak mają żołnierze 

Mamy?

Zatem teraz możecie zrobić dłuższe opisy -  łączymy nie tylko informację o długości i strukturze ale i o kolorze. 

I have got straight shoulder-lenght light brow hair. 

Robicie w zeszycie ćwiczenie 4/78
A następnie pisemnie 5/78 .

Przyjemnej pracy :)