Innowacja klasa IVAB
Drogi dzieci :)
20th of March
HAS GOT A
19th of March
18th of March
16 th of March
lesson 111
Subject:
Dzisiaj odrobinę zabawy i powtórzenia :)
Najpierw liczebniki
https://wordwall.net/pl/resource/744158/angielski/numbers-11-100
potem zwierzątka
https://wordwall.net/pl/resource/480967/angielski/animals
i na koniec trochę połączonych umijętności.
https://wordwall.net/pl/resource/523581/angielski/favourite-things
Udało się?
Super!!
Jutro następne zadania :)
Aktualnie wszystkie materiały udostępniam na Office 365 w zakładce PLIKI w folderze z odpowiednią datą :) Z uwagi na prośby użytkowników dwie ostanie lekcje z tego tygodnia znajdują się także tutaj.
25th of March
lesson 118
Subject: These are my favourite things
favourite - ulubiony
thing - rzecz
Na poprzedniej lekcji poznaliście zaimki wskazujące - nazwa straszy, ale są bardzo proste, prawda?
Już za chwilę będziecie mogli obejrzeć film na platformie Office 365, na którym postaram się trochę więcej opowiedzieć :)
A na razie - musimy troszkę jeszcze poćwiczyć.
Pamiętacie tabelkę z ćwiczenia 1 ze strony 80? To teraz zastanówmy się czy mimo obcobrzmiącej nazwy znamy te wyrazy? Ależ oczywiście, że tak !!!
Nie raz i nie dwa ich używaliśmy.
Mówiliśmy:
This is my book.
Her picture is beautiful.
Te dziwne wyrazy służą nam przyporządkowanie osobom ich rzeczy :) Niestety trzeba się tych wyrazów nauczyć ale na szczęście są one króciutkie :)
Sprawdźmy zatem, co pamiętamy.
my - moje
your - twoje
his - jego
her - jej
its - onego (gdy mówimy na przykład, że kość jest pieska)
our - nasze
your - wasze
their - ich
Proste? Oczywiście !!!
Teraz zróbcie proszę ćwiczenie z podręcznika
HW 3/80
24th of March
The 27th of March
Lesson 120
Subject : Clanker the robot
Do tych zajęć są załączone dwa dodatki – film i plik audio
Jeśli obejrzeliście film już wiecie, co należy zrobić.
Musimy wysłuchać nagrania a nastepnie wykonać dwa ćwiczenia.
Tym razem ćwiczenia pojawią się w zakładce zadanie – co musicie zrobić? Zrobić ćwiczenia w zeszycie a następnie wstawić zdjęcie. Pamiętajcie wstawiając zdjęcie na końcu musicie wybrać opcję - PRZEŚLIJ
Słówka do lekcji:
parcel - paczka
a lot of /lots of - wiele
sure - oczywiście
always - zawsze
bus stop - przystanek autobusowy
rude - niegrzeczny
thin - szczupły
fat - gruby
HW ex 9,10/81 - praca domowa do przesłania na teams - zakładka ZADANIE
The 26th of March
Lesson 119
Subject : Sharing together
Skoro nowy początek to należy to uczcić 😊
Dzisiaj wykonamy zadanie 4/80
share - dzielić się
together – razem
swap - wymienić się
difference - różnica
Co musimy zrobić? Wysłuchać piosenkę i uzupełnić ją używając już dobrze znanych nam słów - my, your, his, her, our, their.
Gotowi?
To do dzieła
Nagranie jest załączone w tym folderze 😊 (niestety niedostępne na blogu)
Spodobała się Wam piosenka? Jak tak to nic nie stoi na przeszkodzie, aby posłuchać raz jeszcze 😊
A teraz poważna praca 😉
Zróbmy ćwiczenie na Wordwall
Jak zrobicie tylko jedno to nic się nie stanie 😊 pamiętajcie o tym 😊
I nie siedźcie zbyt długo przed komputerem 😊
lesson 118
Subject: These are my favourite things
favourite - ulubiony
thing - rzecz
Na poprzedniej lekcji poznaliście zaimki wskazujące - nazwa straszy, ale są bardzo proste, prawda?
Już za chwilę będziecie mogli obejrzeć film na platformie Office 365, na którym postaram się trochę więcej opowiedzieć :)
A na razie - musimy troszkę jeszcze poćwiczyć.
Pamiętacie tabelkę z ćwiczenia 1 ze strony 80? To teraz zastanówmy się czy mimo obcobrzmiącej nazwy znamy te wyrazy? Ależ oczywiście, że tak !!!
Nie raz i nie dwa ich używaliśmy.
Mówiliśmy:
This is my book.
Her picture is beautiful.
Te dziwne wyrazy służą nam przyporządkowanie osobom ich rzeczy :) Niestety trzeba się tych wyrazów nauczyć ale na szczęście są one króciutkie :)
Sprawdźmy zatem, co pamiętamy.
my - moje
your - twoje
his - jego
her - jej
its - onego (gdy mówimy na przykład, że kość jest pieska)
our - nasze
your - wasze
their - ich
Proste? Oczywiście !!!
Teraz zróbcie proszę ćwiczenie z podręcznika
HW 3/80
24th of March
Lesson 117
Subject: This is easy.
Tak jak w temacie lekcji - wiem, że jest łatwe. Właśnie
poznaliście zaimki wskazujące.
Nie podam odpowiedzi do ćwiczenia 6/80 - wiem, że wszystkim Wam
udało się je zrobić bez problemu J
Dzisiaj poćwiczymy to samo J
Postarajcie się zrobić ćwiczenia podane poniżej. Jeśli nie macie drukarki - nie ma problemu -
wystarczy jak przepiszecie do zeszytu. Czy możecie przy okazji narysować? Ależ
oczywiście J
To co? Ćwiczymy?
Udanej pracy :)
23rd of March
Lesson 116
Subject: Those are
my cats.
Witam Was serdecznie w nowym tygodniu J
Gotowi do pracy ?
Mam nadzieję, że tak J
Dzisiaj bardzo łatwe zadanie . Popatrzcie na temat
lekcji. Skoro tak napisałam to i muszę zilustrować przykład. Zatem
Those are my cats.
Dlaczego those? Spójrzcie raz jeszcze. Czy koty są
blisko? Nie są w oddaleniu. Robię im zdjęcie ale nie mogę dotknąć, bo są zbyt
daleko.
A teraz takie zdanie:
This is my cat.
Tak, dobrze widzicie. Teraz kocio jest bliżej.
A teraz spójrzcie do podręcznika na stronę 80. Jest tam tabelka - przepiszmy ją J
Jeśli wskazujemy jedną rzecz w pobliżu
THIS
Jeśli jest to jedna rzecz ale w oddaleniu
THAT
Jeśli więcej rzeczy jest w pobliżu
THESE
Jeśli są one w oddaleniu
THOSE
Spójrzcie jeszcze tutaj.
HW - ex 6/80
Lesson 115
Subject: Her cat is black
W końcu piątek J
Jesteście zmęczeni pracą w
tym tygodniu? Przyznam szczerze, że ja także. Pierwszy tydzień pracy na
odległość za nami i miejmy nadzieję, że nie minie zbyt wiele czasu nim się
znowu zobaczymy J
A teraz do pracy.
Dzisiaj poproszę Was o to, co lubicie robić - oprócz przepisania
zdań będzie musieli narysować rzeczowniki, które są wymienione J
Np. Jeśli było by zdanie :
Dziewczynka ma chomika.
To narysujcie dziewczynkę z chomikiem.
HAS GOT A
Gotowi? Zatem do dzieła.
Najpierw zdania.
My name is Robin. This is my
parrot.
His name is Peter. This is his cat.
Its name is Gogo. This is its
balloon.
Our names are Mandy and Katy. These
are our penguins.
Your names are Betty and Kevin.
These are your lizards.
Their names are Sam and Paul. These
are their crocodiles.
Pamiętacie tabelkę z ćwiczenia
1/80?
Spróbujcie gry (pamiętajcie, że możecie zmieniać opcje - są po prawej)
.
Jeśli ktoś chce zmienić grę to może spróbować tej https://wordwall.net/pl/resource/406768/possessive-adjectives
Udanego Weekendu J
19th of March
Lesson 114
Subject: Possesive adjectives
Sprawdźmy czy udało się nam bezbłędnie wykonać zadanie z
poprzedniej lekcji.
Robert's sister is 9 years old.
Cathy's sister is 2 years old.
Robert's brother is 2 years old.
Cathy's brother is 9 years old.
Udało się? Brawo !!
Pewnie się zastanawiacie, co jest tematem lekcji? Cóż to jest owe
tajemnicze possesive adjectives ?
Jeśli spojrzycie na tabelkę na stronie 80 w ćwiczeniu 1 zobaczycie
podpis - possesive adjectives - przymiotniki dzierżawcze. Hmmm czy nam coś to
mówi? Pewnie niewiele, ale wiecie co? Spokojnie - zupełnie się tym nie
przejmujemy w tej chwili J
Jakie mamy zadanie?
Przepisujemy pięknie tabelkę z ćwiczenia 1/80
a następnie
oglądamy dwa filmiki na youtube J
Tak, dokładnie tak - obejrzymy sobie dwa filmiki J
Całe zadanie na dzisiaj J
18th of March
Lesson 113
Subject: My family - dialog
Subject: My family - dialog
Najpierw sprawdźmy czy udało się nam właściwie przetłumaczyć
What about you? - A jak Ty? A Ty?
That's nice. - To miłe.
Really? - Naprawdę?
I'm not sure. - Nie jestem pewna/ pewny.
Tak mieliście? Super !!!
Gotowi na coś nowego?
Otwieramy podręczniki - nadal strona 79 .
Patrzymy na ćwiczenie 3.
Musimy dopasować Cathy i Roberta do ich rodzin. Gotowi?
To słuchamy - link tutaj https://padlet.com/abigail200/2bq2adaluxjv
Udało się ? Myślę, że bez problemu.
Poniżej ćwiczenie 4.
Teraz przepiszcie do zeszytu zdania i uzupełnijcie zgodnie z tym,
co usłyszeliście w nagraniu (to samo nagranie).
Jutro napiszę jakie powinne być odpowiedzi ;)
HW Ex 5/79
Jeśli masz ochotę na dodatkowe zadania możesz użyć linków do
wordwalla z poprzedniej lekcji J
17 th of
March
Lesson 112
Subject Asking about family
Powtórzmy najpierw opis postaci. Jak?
Otwórz
podręcznik na stronie 78 i spójrz na ćwiczenie 5 :)
Posłuchaj materiał
audio 1 https://padlet.com/abigail200/2bq2adaluxjv- chwilkę trzeba czasami poczekać nim usłyszysz - nie przejmuj się tym
:) poczekaj :)
A teraz postarajcie się właściwie wybrać maskotkę :)
Mam nadzieję, że nie sprawiło Wam to najmniejszego problemu :)
Jeszcze trochę powtórki ? Świetne zadanie i możecie zmieniać opcje - mnie najbardziej podoba się przebij balon a Wam? https://wordwall.net/pl/resource/788092/angielski-2-rozdzia%C5%82-4
Może jeszcze jedno ćwiczenie ? https://wordwall.net/pl/resource/919050
Jeszcze trochę powtórki ? Świetne zadanie i możecie zmieniać opcje - mnie najbardziej podoba się przebij balon a Wam? https://wordwall.net/pl/resource/788092/angielski-2-rozdzia%C5%82-4
Może jeszcze jedno ćwiczenie ? https://wordwall.net/pl/resource/919050
Gotowi na nowe odkrycia?
To szybko idziemy na stronę 79.
Ćwiczenie 1/79
Hmm cóż tu mamy - asking about family - czy rozumiemy - oczywiście :) znamy każde z tych słów :)
Czy uda nam się uzupełnić dialog bez słuchania? Udało się? Jesteście dzielni !!!
A skąd mam wiedzieć, czy dobrze uzupełniłam / uzupełniłem?
Ależ oczywiście bez problemu sprawdzisz - posłuchaj - materiał audio 2 - wykorzystaj link powyżej :)
A co znaczą wstawione przez Was zwroty?
What about you? -
That's nice. -
Really? -
I'm not sure. -
No cóż dzisiaj nie napiszę :) Postarajcie się sami przetłumaczyć :) Jeśli się nie uda - poczekajcie do następnej lekcji :)
HW - przepisać dialog (oczywiście prawidłowo uzupełniony) do zeszytu
lesson 111
Subject:
Dzisiaj odrobinę zabawy i powtórzenia :)
Najpierw liczebniki
https://wordwall.net/pl/resource/744158/angielski/numbers-11-100
potem zwierzątka
https://wordwall.net/pl/resource/480967/angielski/animals
i na koniec trochę połączonych umijętności.
https://wordwall.net/pl/resource/523581/angielski/favourite-things
Udało się?
Super!!
Jutro następne zadania :)
13th of March
Lesson 110
Subject :
Vocabulary - describing appearance
12th of March Lesson 109
Lesson 110
Drogie dzieci,
wczoraj umieściłam lekcje, teraz zajmiemy się rozszerzeniem
opisu.
appearance - wygląd
Więcej słownictwa znajdziecie na obrazku poniżej - można pobrać i wydrukować oraz wkleić w zeszycie. Jeśli nie możesz - wystarczy przerysować lub tylko przepisać :)
Przepisujemy i tłumaczymy - mam nadzieję, że uda się przetłumaczyć bez problemu - widzimy na obrazku :)
Wygląd człowieka to przecież nie tylko włosy J
Ale po kolei:
poniżej znajdziecie zdjęcie - można pobrać na komputer i wydrukować. Nie możesz - nie ma problemu - przepisz nowe słówka - co znaczą - widzimy na obrazku :) Dzięki temu będziemy mieli więcej słówek dotyczących wyglądu
Czy też czujecie, że potrzebujemy więcej? Ja także :) Zatem kolejna grafika - instrukcja taka sama jak powyżej :)
Uff, mamy sporo :)
To teraz odrobinę popracujemy :)
Bierzemy zdjęcie i opisujemy :) możecie opisać kogoś z rodziny, możecie znaną postać.
A jak to zrobić - warto przypomnieć sobie :
I have got long brown hair. I have got blue eyes.
Ale
I am short and plum.
Oczywiście, co się znajdzie w Waszym opisie zależy od Was :)
Pozdrawiam serdecznie i do następnej lekcji :)
12th of March Lesson 109
Subject: Have got
Na stronie 78 w podręcznikach znajdziecie tabelkę - zieloną.
To czasownik HAVE GOT i jego odmiana. Proszę przepiszcie tabelkę do zeszytu. Nie powinno to Wam sprawić żadnego problemu - na poprzednich lekcjach ćwiczyliśmy wszystkie formy osobowe HAVE GOT.
Pamiętamy - have got ma takie same formy dla wszystkich osób oprócz - 3 osoby liczby pojedynczej.
Czyli jeśli mówicie - HE, SHE, IT albo my mother, my sister - to używacie formy HAS GOT
I have got short brown hair.
My sister has got long fair hair.
Jak już przepiszecie tabelkę, przypomnijcie sobie, że omawialiśmy włosy - Jagódka śmiała się, że są to peruki :)
Do naszych słówek dodajmy
wavy - falowane
shoulder-lenght - włosy do ramion
red - rude
trimmed - takie króciutkie jak mają żołnierze
Mamy?
Zatem teraz możecie zrobić dłuższe opisy - łączymy nie tylko informację o długości i strukturze ale i o kolorze.
I have got straight shoulder-lenght light brow hair.
Robicie w zeszycie ćwiczenie 4/78
A następnie pisemnie 5/78 .
Przyjemnej pracy :)